Hoppa till innehåll

Barnskötare med fördjupad kunskap inom NPF

Publiceringsdatum
11 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa. Om arbetsplatsen Långsjöskolan är en grundskola med årskurserna F-3. Totalt har vi ca 365 elever fördelat på 13 klasser, och ca 45 engagerade medarbetare. Lågsjöskolan är en av tre skolor i Segeltorpsskolans RO. - Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och lösningsfokuserad Barnskötare med specialistkunskap inom NPF-området (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) för uppdrag som klassamverkare och assistent mot elever i behov av särskilt stöd. Tjänsten är ett vikariat. Tjänsten som barnskötare omfattar både skolsamverkan och arbete i fritidshemsverksamhet. Samverkan med mentorer i respektive årskurs där man tillsammans har elevernas behov i fokus. I uppdraget ingår rastvärdsskap samt planering och arbete på fritidsavdelningen. Fritidsverksamheten är väl strukturerad där läsåret delas in i olika säsonger, kopplat till respektive årstid och LGR22. Tillsammans har vi de bästa förutsättningarna för att lyckas i vårt uppdrag. Skolorna har ett väl utvecklat IT-stöd och du har den digitala kompetens som krävs för pedagogiskt arbete och dokumentation. Att vara professionell pedagog i Huddinge kommun innebär att du har höga förväntningar och en tro på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med elever som med vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Du kommer att ingå i ett arbetslag med lärare, fritidspedagoger och barnskötare. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med dina kollegor och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att utveckla dig själv, din roll och skolans pedagogiska arbete. Du kommer att arbeta nära lärare för att stödja elever med NPF i deras kunskapsmässiga och sociala utveckling. Du behöver en förmåga att kunna anpassa undervisningsmetoder och erbjuda individuellt stöd för att säkerställa en inkluderande lärmiljö. Du kommer att ge personligt och pedagogiskt stöd till elever med särskilda behov för att underlätta deras deltagande i skolmiljön. Detta kan innebära praktiskt stöd, anpassade resurser och emotionellt stöd vid behov. Vi söker dig som är utbildad barnskötare, är väl insatt i förskolans styrdokument och kan omsätta läroplanens mål i det praktiska arbetet. Du har goda IT-kunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du arbetat i en större organisation eller har erfarenhet från kommunal verksamhet. Eventuell specifik kompetens för tjänsten: Som person är du trygg och har en förmåga att känna tillit och omtanke. Du är tydlig och lyhörd i din kommunikation och van att anpassa ditt sätt att kommunicera efter rådande situation. Du är positiv och lösningsfokuserad, samt har förmåga att entusiasmera och skapa goda relationer med barn, föräldrar och kollegor. Genom ett kritiskt och analytiskt tänkande ser du möjligheter i hur förskolans mål kan utvecklas. Du arbetar strukturerat och använder pedagogisk dokumentation för att analysera och reflektera tillsammans med både kollegor och barn. Du har ett situationsanpassat arbetssätt, ett prestigelöst förhållningssätt och en vilja att utvecklas i din yrkesroll. Kvalifikationer: Erfarenhet av att arbeta med elever med NPF och behov av särskilt stöd är ett krav. Kompetens inom anpassningar och strategier för att stödja elever med olika NPF-diagnoser, såsom ADHD, autism och Aspergers syndrom. Flexibel och lösningsfokuserad, med förmågan att anpassa sig till förändrade behov och utmaningar. God förståelse för specialpedagogik och olika lärandestilar. God språklig- och kommunikativa färdighet samt god samarbetsförmåga med skolpersonal och föräldrar. Empati, tålamod och en positiv inställning gentemot elevernas unika behov och utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Intervjuer kommer ske löpande under hela ansökningsperioden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal för intern omplacering eller för personer med företrädesrätt, enligt gällande regelverk. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
24 juni 2024 (6 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se