Hoppa till innehåll

Customer Service Executive i Höganäs

Sista ansökningsdag
15 september 2024 (14 dagar kvar)
Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Ditt uppdrag

I rollen som Customer Service Executive så vill vi att du bidrar till att säkerställa bästa möjliga service till våra kunder, på det mest kostnadseffektiva sättet.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

  • Orderhantering från början till slut. Inklusive men inte endast begränsat till: registrering, övervakning och fakturering i SAP.
  • Söka samt lämna svar till våra kunder, genom olika kommunikationskanaler och i rätt tid, på frågor och förfrågningar gällande olika ämnen såsom; beställningar, leveranser, priser, fakturor, certifikat mm.
  • Se till att kunderna är kontinuerligt uppdaterade om sina beställningar, och i händelse av förseningar eller andra avvikelser mot deras bekräftade beställning.
  • Se till att Incoterms, betalningsvillkor, priser etc. är korrekta och enligt kundkontrakt på våra försäljningsorder i SAP.
  • Stödja säljorganisationen i offertprocessen om/när det behövs.
  • Se till att reklamationer är korrekt registrerade om/när administrativt stöd från säljorganisationen efterfrågas.
  • Stödja Calderys finansiella servicecenter för att minska förfallna betalningar.
  • Säkerställa noggrannheten av försäljningspriserna i SAP.
  • Efterfråga de lägsta transportkostnader på begäran och se till att dessa vidarebefordras till kunden.
  • Se till att lagertransaktioner registreras korrekt, och stödja vid inventeringar när så begärs.
  • Aktivt delta i olika aktiviteter och workshops kopplade till ständiga förbättringar inom ramen för kundservice.
  • Administration kopplat till skeppning av kundorder.
  • Andra uppgifter kan inkluderas beroende på lokal organisation/behov.
  • Skapa exportdeklarationer och utfärdande av olika typer av certifikat.
  • Inköp av kontorsmaterial och råvaror vid behov.

Din profil

Vi söker dig som har:

  • 2-5 års tidigare erfarenhet från liknande administrativ roll.
  • God IT- och datorvana, samt goda kunskaper i Officepaketet. Outlook och Excel i synnerhet.
  • Tidigare arbetat i ERP systemet SAP. Gärna kopplat till orderläggning och fakturering.
  • Kunskaper inom import/exportprocedurer.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • Utmärkt kommunikationsförmåga, både verbalt och i skrift.
  • Har en stark laganda och lätt till samarbete.
  • God förmåga att strukturera och förbättra arbetsuppgifter/processer, samt vid tidskritiska tillfällen kunna prioritera bland dessa.
  • Trivas i en miljö som är under ständig förändring.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet från CRM systemet Salesforce

Ytterligare språkkunskap är en fördel då vi verkar i en internationell miljö

Tjänsten är på heltid, placeringsort Höganäs, tillträde så snart som möjligt.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
15 september 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se