Account Manager / Säljare till Topbrands Scandinavia AB
Är du i starten av din säljkarriär och vill ta nästa steg? Är du dessutom en utåtriktad och relationsskapande person? Topbrands Scandinavia söker dig som vill bli en del av en dynamisk miljö där du har möjlighet att växa och bli en del av en spännande tillväxtresa. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Topbrands Scandinavia AB.
Om företagetTopbrands Scandinavia AB är en helhetspartner inom kosmetik, hygien- och hushållsartiklar för kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. De har ständigt fokus på kontinuerlig utveckling och introduktion av nya produkter samt att hitta kundanpassade lösningar för distribution av deras sortiment. Utbudet består av kända varumärken, private label, egna varumärken samt populära licensprodukter. Topbrands är en utav Nordens största aktörer inom partihandel av hygien- och hushållsartiklar.
Huvudkontoret ligger i Höganäs och har i dagsläget 30 medarbetare. Sedan 2016 tillhör Topbrands B&S koncernen vilket möjliggör den globala tillväxten ytterligare.
Se mer om Topbrands här:
I rollen som Account Manager spelar du en central roll i den nordiska tillväxtstrategin. Inledningsvis erbjuds du en gedigen introduktion för att lära dig företagets struktur, affärssystem och hanteringen av administrativa processer. Du är delaktig i prognoshantering, uppdatering av prislistor och uppföljning av leveranser. Efterhand tar du över ansvar för mestadels befintliga kunder där du genom en nära dialog och ökad närvaro tillgodoser deras behov och utökar försäljningen. Genom en hög aktivitet och bearbetning av marknaden bygger du vidare och utvecklar försäljningen med målet att driva en lönsam utveckling. Du ansvarar även för att följa upp försäljningen kopplat till marginal och resultat.
Du ingår i ett sammansvetsat försäljningsteam och rapporterar till företagets försäljningschef. Rollen innebär även nära samarbete internt med säljsupport-, kundtjänst-, och inköpsavdelningen. Resor och övernattningar ingår i tjänsten.
* Gedigen introduktion i syfte att växa in i säljrollen
* Bygga och stärka långsiktiga relationer med nyckelkunder genom hög närvaro
* Arbete mot uppsatta försäljnings- och lönsamhetsmål
* Utöka försäljning av Topbrands produkter i butiker
* Starkt meriterande med ett par års erfarenhet inom B2B-försäljning, meriterande med erfarenhet inom FMCG
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
* God dator- och systemvana
* B-körkort
Vi tror att du som söker är en person som drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer, vilket grundas i ditt intresse för försäljning samt analytiska förmåga. Du tar stort ansvar för ditt arbete och räds inte att ta egna initiativ för att komma framåt. Du är ambitiös och har en entreprenörsanda som speglas i din vilja att nå framgång och goda resultat. Som person är du resultatfokuserad och uppskattar att arbeta i en vinstorienterad kultur med stark lagkänsla där du är delaktig i företagets utveckling. Att vara lyhörd för kundens behov och samtidigt vara nyfiken på marknadens trender är avgörande där du förväntas att vara proaktiv i att identifiera affärsmöjligheter. Vidare har du en god social förmåga, är duktig på att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende hos dina kunder och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Höganäs
Lön: Fast månadslön
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!