Hoppa till innehåll

Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd

Publiceringsdatum
03 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vi söker en socionom till ett långtidsvikariat som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. Individ- och familjeomsorg/bistånd/öppenvård/arbetsmarknadsenheten i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård och består av fyra enheter. Som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd ingår du i enheten som även arbetar med missbruk, våld i nära relation, barn och familj samt administration. Gruppen som arbetar med ekonomiskt bistånd består totalt av 3 personer. I enheten finns engagerade och skickliga medarbetare som hjälps åt i det dagliga arbetet. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning. Provanställning kan komma att tillämpas.  Arbetsuppgifter Som socialsekreterare arbetar du främst med att utreda den enskildes rätt till ekonomiskt bistånd. I arbetet ingår att tillsammans med den enskilde göra upp en planering för hur individen kan nå självförsörjning och för att nå en hållbar lösning är det viktigt att du har förmåga att se till hela individens livssituation. Arbetsgruppen ekonomiskt bistånd består utöver dig av två socialsekreterare till men ni arbetar även nära det andra socialsekreterarna i kommunen. I arbetet kan akuta situationer uppstå och du behöver därför ha en god förmåga till att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. I arbetet ingår en tät samverkan både med interna och externa parter och du behöver därför ha god förmåga till samarbete.   Kvalifikationer Krav: - Socionomexamen. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen. - B-Körkort. Meriterande: - erfarenhet av verksamhetssystemet VIVA. - talar fler språk än svenska och engelska.   Personliga egenskaper - Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. - Du är lyhörd och kan behålla ett professionellt bemötande och förhållningssätt i stressade situationer.  - Du behöver ha en god förmåga till att göra snabba prioriteringar när behovet uppstår. - Du är strukturerad och gillar att söka information för att få svar på olika frågor. - Du har intresse av att lära dig mer och utvecklas inom området.   Eftersom dokumentation är en viktig del av arbetet behöver du ha mycket goda kunskaper i det svenska språket samt en god administrativ förmåga. Vi erbjuder - Flextid. - Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng. - Regelbunden handledning. - Delaktighet i utvecklingen av verksamheten. Kontaktinformation Anna Quarnå, Enhetschef, 0680-161 31, anna.quarna@herjedalen.se Angela Myhr, Ombud SSR, 0680-168 38, angela.myhr@herjedalen.se Anneli Stenberg, Ombud Vision, 0680-162 77, anneli.stenberg@herjedalen.se Arbetsplats Ringvägen 842 33 Sveg
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
21 juni 2024 (3 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se