Hoppa till innehåll
Toms Group logotyp

Nordic Brand Manager till Toms Gruppen

Publiceringsdatum
31 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Ola Göransson
Email
Ansök nu
Nordic Brand Manager till Toms Gruppen

Motiveras du av att arbeta med ikoniska varumärken? Är du en idérik person med god överblick? Då är möjligheten stor för dig att få ansvaret för jul och påsk som är våra största säsonger. Du kommer att arbeta med varumärken som Anthon Berg & Toms och därmed ha det strategiska ansvaret för ikoner som Snöbollar, Fågelägg och Mandelägg.

Välkommen till Nordic Marketing
Hos oss får du chansen att arbeta med några av Nordens största konfektyrvarumärken och använda din kompetens i ett omväxlande arbete. Du får en bred kontaktyta med kolleger inom hela organisationen och du blir en del av ett dynamiskt nordiskt team med engagerade kollegor som har en öppen och informell ton. Vi är ett team på 14 personer, som är en del av Group Marketing och Innovations, som primärt är placerade på vårt huvudkontor i Ballerup. Det förekommer också dagar då du arbetar på vårt kontor i Halmstad i Sverige.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Nordic Brand Manager får du ansvaret för Brand Management samt utveckling i linje med företagets överordnande strategi. Det inkluderar att bygga och genomföra våra nordiska kommersiella planer och prioriteringar, utveckla 360° aktiveringskampanjer, samt mediaplanläggning. Då Toms Gruppen själva förvaltar större delen av värdekedjan, är en uppgift också att samarbeta med ett brett spektrum av funktioner i hela organisationen – inklusive teamet med alla nordiska Brand Managers.

Mer specifikt blir ditt ansvar:
  • Utveckla och underhålla varumärkesstrategin på tvärs över andra marknader
  • Utveckla och underhålla den egna portföljen baserat på marknads- och konsumentinsikter, koncepttester, samt igångsättning av nya konceptutvecklingar där det är relevant
  • Sätta ramarna för NPD-/EPD-projekt, utveckla business case och därefter överlämna dessa till Project Management Teamet
  • Ingå i ett tätt samarbete med Nordic Trade Marketing och Nordic Sales
  • Förbereda starka Go-To-Market planer och "klä" säljteamet så att de uppnår starka försäljningsresultat
  • Budget och P&L ansvar inom relevanta områdd
  • Årlig kommersiell strategiutvecklingsprocess inom ditt eget område/kategori
  • Budgetering inom eget ansvarsområde

Kvalifikationer som vi söker:
Som person är du passionerad i ditt arbete och kommer med ett högt driv. Du besitter en stark kommersiell och konceptuell förståelse och brinner för varumärke och Brand Management. Det är viktigt, att du har en empatisk samarbetsförmåga och ett innovativt mindset. Du är dessutom resultatorienterad och behärskar engelska på förhandlingsnivå, såväl skriftligt som muntligt och utöver det så är det en klar fördel om du kan göra dig förstådd på något annat nordiska språk.


Professionellt föreställer vi oss att:
  • Du har en relevant kommersiell utbildning och har >5 års erfarenhet som Brand Manager, gärna från FMCG
  • Du förmår att arbeta självständigt med både kvalitativa och kvantitativa data samt omsätta dem till starka värdeskapande planer och initiativ
  • Du har god erfarenhet av A.C. Nielsen Shopper Data, Power BI och Excel samt Brand tracking- och mediaanalysverktyg.
  • Den ideella kandidaten har både erfarenhet från verksamheter med fullt värdekedjeägande, och likaledes erfarenhet av att skapa design- och kommunikationskoncept till både traditionella och digitala plattformar som har gett dokumenterad effekt.
  • Du har möjligtvis även erfarenhet från en säljorganisation eller relevant erfarenhet från Category Management

En fantastisk arbetsplats
TOMS är ett företag där man vill varandra väl, och det märker man i vardagen. Vi har en god sammanhållning i teamet, där vi sätter en ära i att vara hjälpsamma och tillmötesgående. Vi har en stark vinnarkultur med fokus på resultat utan att för den skull kompromissa med en god dialog.

Även om vi är Danmarks största producent av godis och choklad, är vi fortfarande inte större utan att man själv springer med bollen. Det ger en spännande arbetsdag, med ett brett kontaktnät och möjlighet att påverka och utvecklas i arbetet.

Oavsett om du gillar Mandelägg, Fågelägg eller Snöbollar, ser vi fram emot att höra ifrån dig.

Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta Nordic Marketing Manager Ola Göransson på olg@tomsgroup.com

Du söker tjänsten via länken nedan där du laddar upp din ansökan och ditt CV. Vi intervjuar löpande och tillsätter tjänsten så fort vi funnit den rätta kandidaten, lämna din ansökan snarast möjligt, dock senast den 18 augusti 2024.
Toms Group logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren