Hoppa till innehåll
Bulten Hallstahammar AB logotyp

EHS Manager till Bulten Hallstahammar

Sista ansökningsdag
03 december 2024 (12 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker nu en engagerad och erfaren EHS Manager till vårt team i Hallstahammar. I den här rollen får du möjligheten att kombinera din expertis inom arbetsmiljö och miljöskydd med att driva förbättringsprojekt och stärka vår säkerhetskultur.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en säkrare och mer hållbar framtid! Välkommen med din ansökan!

Om rollen
Som EHS-chef hos Bulten Hallstahammar kommer du att vara en viktig del av vårt arbete med att ständigt förbättra arbetsmiljön och minska vår miljöpåverkan. Du kommer att leda och utveckla det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet samt säkerställa att våra processer efterlevs och ständigt förbättras.

Som EHS Manager kommer du att ha stöd av en Miljösamordnare som ansvarar för att driva och utveckla miljöarbetet. Tillsammans bildar ni ett team som arbetar för att säkerställa att både arbetsmiljö- och miljöfrågorna hanteras effektivt och hållbart inom organisationen.

Du rapporterar till VD för Bulten Hallstahammar och VP EHS för Bulten Group och du kommer att spela en central roll i vårt arbete med att skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar

  • Planera och följa upp det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet.
  • Driva och implementera förbättringsprojekt samt koncerngemensamma EHS-standarder.
  • Fungera som expertstöd vid riskanalyser, olycksutredningar och avvikelserapportering.
  • Leda säkerhetskommittéer och skyddskommittémöten.
  • Ansvara för kemikaliehantering och riskbedömningar.
  • Säkerställa att ISO 14001 och ISO 45001 följs och utvecklas.
  • Hantera extern rapportering till myndigheter samt bidra aktivt i vårt koncerngemensamma EHS-nätverk.


Vem är du?
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö och/eller miljö samt minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet från tillverkningsindustrin är särskilt värdefullt. Du har god kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning och är van att arbeta både strategiskt och operativt.

Du har också erfarenhet av att driva riskanalyser, kemikaliehantering och implementera ledningssystem enligt ISO 14001 och ISO 45001. Flytande svenska och engelska är ett krav.

Som person är du strukturerad, analytisk och har förmågan att inspirera och engagera dina kollegor. Du trivs i en roll där du får vara både drivande och stödjande, och du har ett starkt ansvarstagande.

Vårt erbjudande
Tjänsten omfattas av kollektivavtalet ”Teknikavtalet tjänstemän” vilket inkluderar försäkringar och tjänstepension.

Varför Bulten?
Bultens kärnvärden; Professional, innovativ, dedicated & empowered, har sina rötter i företagets historia och utgör grunden för vår företagskultur. De definierar vårt sätt att arbeta och uppträda samt inspirerar samt stöttar oss i vår strävan att fortsätta bygga ett framgångsrikt och hållbart företag
Hos oss på Bulten är vi stolta över vår inkluderande arbetsmiljö, där vi behandlar varandra med respekt och arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där alla känner sig välkomna och där det finns goda möjligheter att utvecklas både personligt och professionellt. På Bulten är beteenden som trakasserier, övergrepp, förtryck och mobbning oacceptabla. Vår arbetsplats ska präglas av ett behagligt och öppet arbetsklimat.

Vi växer i Hallstahammar och har idag cirka 350 medarbetare. Globalt är vi cirka 1 700 anställda med huvudkontor i Göteborg. Läs gärna mer om oss: https://www.bulten.com/

Låter detta intressant för dig? 
Din ansökan skickar du in på www.norenlindholm.se eller genom knappen senast 27 oktober, urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsterna besvaras gärna av Lisa Tojkander hos Norén & Lindholm på 070-77 88 155. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Bulten Hallstahammar AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 december 2024 (12 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Norén & Lindholm grundades 2005 med drivkraften att vara det självklara valet när det kommer till kompetensförsörjning. Vi är ett konsultativt bolag som brinner för att sammanföra och utveckla människor och företag.