![Bravura logotyp](https://jobb.blocket.se/i/bannerflow/05/0585422081.jpg)
Operativ inköpare till globalt bolag
Är du en lättlärd person med förståelse för inköpsprocessen? Behärskar du engelska väl och har goda datorkunskaper? Vi söker dig som är självständig men samtidigt trivs med att arbeta nära kollegor och kunder för ett spännande uppdrag inom inköp.
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader som initialt sträcker sig fram till 31/1-2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetVi kan per idag inte berätta vilket företag det är, vi kommer givetvis berätta det för dig under processens gång - som senast när du är på intervju hos oss. Det vi kan berätta är att företaget är starka inom teknik, automation och service inom massa-, pappers, och energiindustrin.
ArbetsuppgifterSom operativ inköpare kommer du att planera och utföra tidsenliga inköp av relevanta material genom att samarbeta med säljspecialister, chefer och leverantörer för att förstå efterfrågekrav. Du kommer att skapa och underhålla en leverantörslista samt utfärda förfrågningsdokument till leverantörer för att köpa varor i enlighet med inköpspolicyer och procedurer. Vidare kommer du att ta emot förhandsåtagandeformulär från leverantören och omvandla dem till formella inköpsorderdokument, matcha inköpsordern och vidarebefordra till ekonomiavdelningen för betalning. Du ansvarar också för att lösa eventuella fakturadiskrepanser för att säkerställa att korrekta leverantörsreskontraposter upprätthålls. Du kommer att arbeta i nära samarbete med en senior inköpare, där din roll är att stötta denne medan hen fokuserar på mer strategiska uppgifter.
* Planera och utföra inköp
* Tätt samarbete med säljspecialister, chefer, leverantörer och inköpskollegor
* Vi ser gärna att du har arbetat inom inköp tidigare, men vi välkomnar också sökande med utbildning inom området eller erfarenhet från tekniska eller försäljningsroller som har gett dig en förståelse för inköpsprocessen. Om du är lättlärd och förstår vad rollen innebär kan företaget ge dig den tekniska utbildning som behövs.
* Goda datorkunskaper, gärna erfarenhet av ERP-system
* Flytande i tal och skrift på engelska, svenska är meriterande
Som person fungerar du bra i team och i nära samarbete med andra samtidigt som du är självständig och handlingsinriktad. Du har en naturlig förmåga att kommunicera effektivt och skapa goda relationer med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att se helheten men har samtidigt koll på detaljerna och trivs med att arbeta strukturerat. Du är duktig på att organisera ditt arbete och har en stark känsla för att prioritera uppgifter för att möta deadlines och säkerställa att alla inköpsprocesser löper smidigt. Din flexibilitet och ditt initiativtagande gör att du kan anpassa dig till förändrade förutsättningar och ta itu med problem på ett proaktivt sätt.
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.
Start: Början/mitten av augusti
Plats: Göteborg
Lön: Enigt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!