Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Säljare till Skaraborg / Bohuslän med omnejd

Följ med oss på resan och var med när vi hjälper Sveriges ledande kedjor att förändra dagligvaruhandeln, både i butik och online!

Vad vi erbjuder
Som säljare hos StrongPoint kommer du till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare som erbjuder goda karriärmöjligheter. Du samarbetar med duktiga kollegor i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du utgår från din hemort.

Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse. Tjänsten innebär en del resande, ca 2-10 övernattningar per år och du erbjuds tjänstebil.

Vad har Dennis Minaldo, KAM / distriktsäljare, att säga om tjänsten och företaget?

"Jag har jobbat med försäljning hela mitt yrkesliv och har alltid gillat att jobba mot butik. Jag sökte mig till StrongPoint då jag såg kombinationen mellan teknik och butik som en utmaning. Den främsta anledningen till att jobba på StrongPoint är att vi följer den tekniska utvecklingen. När nya lösningar och innovativa produkter tas fram för våra kunder måste man utveckla sig själv år efter år. 

En vanlig arbetsvecka för mig består av mycket kundkontakt via fysiska möten och telefon för att lösa de utmaningar butiker står inför. Jag håller mig uppdaterad på vad som händer på distriktet och bevakar nya trender. Det är även en del administrativt arbete med att göra offerter och uppdatera CRM. Det mest stimulerade med arbetet är mötet med människor och att hjälpa kunder till en bättre vardag."

Om rollen
Som säljare på StrongPoint ansvarar du för att marknadsföra och sälja tekniska lösningar till några av Sveriges största företag inom dagligvaruhandeln och deras butiker i Skaraborg och Bohuslän med omnejd. Syftet är att hjälpa dem att bli mer produktiva och förbättra sina kunders shoppingupplevelse, både i fysiska butiker och online. Du ansvarar för att kontinuerligt utveckla affärer samt bibehålla och skapa relationer med våra kunder. Du arbetar med välkända och marknadsledande varumärken och erbjuder lösningar som kontanthanteringssystem, digitala etiketter, hämtskåp för e-handel, digitala plocksystem, automatköp, vågar och packmaskiner.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: 

  • Proaktivt och kreativt arbete med försäljning och förhandling, med fokus på ökad produktivitet och lönsamma lösningar
  • Självständigt driva komplexa införsäljningar mot våra kunder
  • Helhetsansvar över kunder vilket bl a innebär offert-, avtals- och budgetansvar
  • Omvärldsbevakning inom branschen och inom de produktområden du arbetar med

Läs mer om våra olika lösningar på www.strongpoint.com/se/losningar.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som säljare ser vi att du har flera års erfarenhet av en liknande roll inom dagligvaruhandeln och kan visa upp goda försäljningsresultat. Du har en naturlig förmåga att skapa långsiktiga relationer med kunder och kollegor, samt erfarenhet av förhandling och budgetarbete. I rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Till rollen som säljare söker vi dig med stort driv och intresse för teknik samt ett stort affärssinne. Du trivs med att ta egna initiativ samt är van att arbeta i en miljö med högt tempo. För att lyckas i rollen behöver du en stark förmåga att läsa av kunders behov och ett sinne för att lätt kunna anpassa våra erbjudanden efter vad kunden behöver.

Du arbetar strukturerat och inlyssnande för att få kunden att förstå värdet av det du och StrongPoint levererar. Du är en självgående och driven person som är van vid självständigt arbete mot budget och vet att närvaro hos kund ger resultat. Självklart är du är en serviceinriktad kommunikatör som drivs av att lyckas tillsammans med teamet. Du räds inte för att ställa nyfikna frågor vilket gör att du snabbt kan ställa om och sätta dig in i nya produkter och erbjudanden.

Starkt meriterande

  • Erfarenhet av försäljning inom liknande produktgrupper
  • Ett brett kontaktnät inom handeln i region Skaraborg / Bohuslän
  • Erfarenhet av CRM-systemet Salesforce
  • Arbete med challenger sales, hypotesbaserad försäljning samt idé- och produktförsäljning

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Marie Gummerus. Du når Marie på 08-51481642.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

Om StrongPoint
StrongPoint tillhandahåller innovativa, integrerade butiksteknologiska lösningar för dagens flexibla handel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom e-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 500 anställda i Norge, Sverige, Baltikum, Storbritannien, Irland och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG).

StrongPoint AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 september 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och rekryterar ledare och specialister inom sälj och marknad. Vi hjälper säljare, Key Account Managers, chefer och marknadspersonal ta nästa steg i karriären och det finns alltid många intressanta tjänster hos oss. Gå med i vårt nätverk och bli kontaktad när rätt tjänst dyker upp. 
https://register.masterhelp.se/candidate/signup