Hoppa till innehåll

Sjuksköterska till SOS Alarm Göteborg

Publiceringsdatum
23 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.Start löpande under våren 2025

Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård.

Vi erbjuder en heltäckande introduktion där du alternerar mellan utbildning med handledare på hemmacentral och kurstillfällen på vår utbildningsenhet i Stockholm. På grund av rådande situation kan hela utbildningen komma att förläggas till hemmacentral i Göteborg.

Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:

  • Svensk sjuksköterskelegetimation
  • Talar flytande svenska, har goda kunskaper i engelska
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade
  • Datorvana

Kriterier

  • God stress och simultankapacitet
  • Förmåga att identifiera behov och fatta beslut om åtgärder
  • Trivs med arbete i digital miljö som utvecklas kontinuerligt
  • Trivas med att följa rutiner och instruktioner
  • Kunna arbeta strukturerat och metodiskt
  • Kunna relatera till våra värderingar

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB såväl som genomgången AMLS och/eller PHTLS utbildning samt erfarenhet från akutgeriatrik.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Möt Linda här i filmen som jobbar som sjuksköterska på SOS alarm

Låter detta intressant?Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla frågor samt bifogar CVEj kompletta ansökningar kommer inte att behandlas.

Har du frågor? Kontakta gruppchef sjuksköterskor Mien Ömar på mail:mien.omar@sosalarm.seUrval sker löpande, men på grund av semestertider så kommer återkoppling på din ansökan tidigast ske med start vecka 34.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
09 januari 2025 (166 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se