Hoppa till innehåll

Supporttekniker

Publiceringsdatum
12 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat med IT-support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att ge det lilla extra? Är du sugen på nya utmaningar och vill vara en del av ett engagerat team där service är A och O? Isåfall ser vi fram emot din ansökan!

Vi söker just nu dig som har jobbat med IT-support i minst 6 månader och har ett stort intresse för IT och vill lära dig mer. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare och nöjer dig inte bara med att lösa problemet utan vill göra det med så bra service som möjligt. Du är tekniskt duktig och intresserad av att fördjupa dig och förstå hur problemet uppstått.

Här får du jobba i en större organisation i Göteborg där service är ett nyckelord och genomsyrar hela kulturen. Supporten innefattar främst Microsofts tjänster och produkter samt företagsspecifika applikationer. Du kommer också arbeta med att skapa och hantera konton i Active Directory och Exchange samt även viss databashantering. Start för uppdrag i augusti.

Generella kvalifikationer:

  • Minst 6 månaders arbetserfarenhet inom IT-support, Windowsmiljö, AD
  • Du vill arbeta i en 1st line support och ge utomordentligt bra service till användarna
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Randstad Digital är din karriärpartner inom IT och digital transformation. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Som din karriärpartner tillämpar vi vår talangcentrerade strategi som sätter din utveckling i fokus, vilket hjälper dig att uppnå din fulla potential och öppnar upp för nya spännande karriärmöjligheter.

Med anledning av semestertider kommer svarsfrekvensen vara något långsammare. Sista ansökningsdatum 2024-08-30.

Ansvarsområden

Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att hjälpa organisationens användare med IT-relaterade problem. Felsökning och ärenden hanteras främst via telefonkontakt med användaren, men även via walk-in desk där användarna kan få hjälp på plats. Nedan är exempel på vad ni hjälper till med: 

  • Felsökning och installation, främst i Windows miljö
  • Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
  • Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Kvalifikationer

För att vara den vi söker skall du ha jobbat med liknande arbetsuppgifter i minst 6 månader och vilja arbeta i en 1st line support. Kanske har du även relevant utbildning inom it, då med inriktning infrastruktur och support. 

Du bör ha kunskaper inom följande områden: 

  • Felsökning inom Microsoft baserad företagsmiljö, Microsoft 365 
  • Active directory, konto- och lösenordshantering
  • Grundläggande kunskap inom windows server
  • Fytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
31 augusti 2024 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se