Hoppa till innehåll

Interim Verksamhetsutvecklare/processledare, start september

Publiceringsdatum
13 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vår kund är en kommun i Göteborgsområdet dit vi nu söker en interim Verksamhetsutvecklare/processledare. Rollen ingår i Fastighetsavdelningen med placering under fastighetschef. Fastighetsavdelningen befinner sig i en utvecklingsfas med inriktning att tydliggöra roller och mandat samt arbeta fram kvalitetssäkrade processer, rutiner och nödvändiga strukturer för att säkerställa grunduppdraget och syftet. Ambitionen för uppdraget är att göra detta socialt- ekonomiskt- och miljömässigt hållbart. Uppdraget som verksamhetsutvecklare inom fastighetsavdelningen innebär att medverka och bidra i detta utvecklingsarbete samt att vara del i avdelningschefens ledningsgrupp.

Som Verksamhetsutvecklare arbetar du självständigt och du identifierar både behov av lösningar samt arbetar utifrån organisationens befintliga behov. Som verksamhetsutvecklare jobbar du nära organisationen och stöttar i frågor rörande verksamhetsutveckling och verksamhetsuppföljning. Vi söker dig som har intresse och driv att skapa förbättring och som har erfarenhet av en liknande roll från fastighetsbranschen och inom verksamhetsutveckling. Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt annan utbildning som tillsammans med flerårig relevant erfarenhet bedöms likvärdig. Har du sedan tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation med liknande arbetsuppgifter är detta meriterande.

Ansvar

  • Driva och utveckla processer så som underhållsprocessen och lokalförsörjningsprocessen.
  • Driva översyn/framtagande av överenskommelse (AFFavtal) och gränsdragning/samarbete mellan fastighetsavdelningen och stadsserviceförvaltningen (gällande tillsyn och skötsel)
  •  Ansvara för budget och ekonomiska ramar kopplat till överenskommelsen (ej budgetansvar)
  • Driva utveckling och översyn av fastighetsavdelningens organisation (kopplat till processer, arbetssätt samt överenskommelsen framför allt inom förvaltarenheten etc)

Krav på erfarenhet

  • Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning
  • Erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av processer och arbetssätt.
  • Erfarenhet av avtal och överenskommelser inom kommunal verksamhet och/eller fastighetsområdet.
  • Förståelse för ekonomi kopplat till fastighetsbranschen

Kompetenser

Kommunikativ och samarbetsorienterad är väldigt viktigt. Ödmjuk och inlyssnande, men samtidigt tydlig. Duktig på att analysera och identifiera kärnan i problem och hitta lösningar/lägga fram förslag utifrån verksamhetens förutsättningar. Förmåga att driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt, i samarbete med kollegorna.

Intervjuer pågår och kandidater presenteras löpande så har du har rätt profil, tveka inte att ansöka. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 073-509 04 82

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
20 juni 2024 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se