Hoppa till innehåll

HR-partner/ HR-controller

Publiceringsdatum
05 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vill du vara med och utveckla en ny roll i samklang med våra HR-processer i en miljö med världsledande forskning och utbildning? Som HR-partner hos oss kommer du att ha en aktiv roll i vår resa mot att etablera Chalmers som ett av Europas främsta tekniska universitet. Vi söker en erfaren och driven HR-partner som även kan ta rollen som HR-controller för Chalmers. Vi söker nu en ny kollega med start så snart som möjligt! Information om avdelningen HR-avdelningen är en central del av Chalmers verksamhetsstöd och består av cirka 40 engagerade medarbetare. Vårt uppdrag är att erbjuda och utveckla ett professionellt HR-stöd för hela Chalmers.Tillsammans med ledare, chefer och medarbetare arbetar vi på HR för att säkerställa att Chalmers fortsätter att vara en attraktiv och hållbar arbetsplats för alla. Vi fokuserar på områden som verksamhetsplanering, arbetsrätt, kompetensutveckling, rekrytering, lön och ersättning, arbetsmiljö, miljö och hållbarhet, ledarskap, medarbetarskap samt jämlikhet, inkludering och likabehandling. Vi strävar ständigt efter förbättring och utmanar våra arbetsmetoder inom HR för att möta framtidens utmaningar, särskilt genom ökad digitalisering och implementering av AI-drivna arbetsprocesser. Beskrivning av tjänsten Som HR-partner kommer du att vara ansvarig för att leverera professionellt HR-stöd till tre mindre bolag inom Chalmers koncernen. Du kommer att driva och samordna HR-frågor med fokus på att stödja verksamheternas behov och strategiska mål. Detta inkluderar att ge vägledning och stöd till bolagens VD och chefer i frågor som organisatorisk utveckling, kompetensförsörjning och arbetsrättsliga ärenden. Vidare kommer du att säkerställa efterlevnaden av HR-policys och regler samt hantera eventuella arbetsrättsliga frågor som kan uppstå. Som HR-controller spelar du en avgörande roll i att använda data och analyser för att stödja Chalmers HR-strategier och beslut. Genom att tillhandahålla siffror, rapporter och analyser bidrar du till att HR-funktionen är effektiv och i linje med Chalmers övergripande mål. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att vidareutveckla och övervaka HR-beslutsstödsystem för Chalmers. Genom att analysera HR-data identifierar du trender och nyckelfaktorer samt skapar strukturerade HR-rapporter för ledningsgruppen. Tillsammans med andra HR-partners ingår du i team som ansvarar för olika HR-processer, vilket gör dig till en integrerad del av en dynamisk arbetsgrupp. Genom regelbundna möten och digitala kanaler samarbetar du nära med dina HR-kollegor. Dessutom har du möjlighet att fördjupa dig i ett av HR-avdelningens fokusområden, där du tillsammans med dina kollegor driver utveckling och håller koll på trender inom området. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vem är du? Vi söker nu dig som har förmåga att hantera och koordinera HR-initiativ med flera inriktningar samtidigt. Du bör ha minst tio års erfarenhet av att arbeta som HR-partner eller HR-stöd till chef/VD och/eller HR-controller. Din utmärkta kommunikationsförmåga och din skicklighet i att samarbeta på alla nivåer inom organisationen är avgörande. Lika viktigt är att du har analytiska färdigheter och erfarenhet av att arbeta med HR-data samt beslutsstödsystem. Andra kvalifikationer för att lyckas i rollen: • Kandidatexamen inom personalvetenskap, gärna kompletterad med en magister- eller masterexamen inom HR eller ett närliggande område. • Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, då en stor del av personalen är internationell och kommunikation sker på både svenska och engelska. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt glada och professionella team! Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Välkommen med din ansökan!  I din ansökan vill vi att du enbart bifogar ditt CV. I den här rekryteringsprocessen ska du inte bifoga ett personligt brev utan du kommer istället att få svara på ett antal urvalsfrågor i samband med att du laddar upp ditt CV.  Observera att vi inte kommer att läsa personliga brev.  Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2024 Vid frågor, vänligen kontakta Jenny Borgqvist, enhetschef HR-partner, HR-avdelningen Email: jenny.borgqvist@chalmers.se Telefon: 031-772 1226 Sara Paulsson, enhetschef rekryteringsenheten, HR-avdelningen Email: sara.paulsson@chalmers.se Telefon: 031-772 5934 *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.  
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
12 augusti 2024 (16 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se