Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Operativ inköpare / start omgående

Publiceringsdatum
17 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en driven och strukturerad lagspelare med erfarenhet av att arbeta med inköp? Vill du ta nästa steg i karriären och arbeta i en roll där du får möjlighet att utvecklas på ett företag med ett starkt varumärke? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget och för rätt person möjlighet till överrekrytering.

Om företaget

Mer information ges under intervju.

Arbetsuppgifter

Som operativ inköpare ansvarar du tillsammans med ditt team över hela inköpsflödet. Du arbetar och har stora kontaktytor både interna och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att analysera, bevaka och informera om leverantörers prissättning, samt att delta aktivt i processutveckling för inköp.
En viktig del av arbetet är att upprätthålla goda relationer med leverantörer, förhandla om pris, leveransvillkor och betalningsvillkor, samt att hantera leveransproblem och förseningar. Tillsammans med övriga på avdelningen arbetar ni aktivt med utveckling och effektivisering av inköpsprocessen.

* Analysera och bevaka leverantörernas prissättning
* Ansvara för uppföljning och rapportering
* Utföra dataanalys för att stödja förbättring av leverantörsprestanda
* Delta i globala/operationella inköpsledningsteamsmöten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetslivserfarenhet inom inköp
* Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* God dator- och systemvana samt administrativ förmåga
* Meriterande med erfarenhet av inköpsplanering och SAP

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en driven person som arbetar noggrant och strukturerat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare kan du snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Du är stresstålig och alltid lösningsorienterad. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juli 2024 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.