Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

IT Support/koordinator till globalt bolag i Göteborg

Sista ansökningsdag
28 september 2024 (27 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du bred IT-kunskap, stort teknikintresse och ett starkt driv? Är du skicklig på att leverera professionell service och tycker om att arbeta med människor? Vår globala kund inom fordonsindustrin söker just nu en IT-supporttekniker/koordinator som vill kombinera sin IT-kompetens med kundservice och kundkontakt.

Om rollen
I rollen som IT-support/koordinator kommer du att arbeta med en rad olika uppgifter, från behovsanalys och kravställning till leverans och support av IT-utrustning. Ditt arbete blir varierande och kommer bland annat att omfatta hårdvaruinstallationer, konfigurering, löpande dokumentation samt uppföljning och koordinering av IT-aktiviteter. Du kommer även att samarbeta med andra IT-funktioner och leverantörer, där du tar ett helhetsansvar för tilldelade ärenden och leveranser.

Om dig
Vi söker dig som har en stark känsla för service och strävar efter att alltid leverera den bästa möjliga upplevelsen i alla situationer. Du är en person med eget driv, är självgående, noggrann och resultatinriktad, och du tar gärna initiativ till kontinuerliga förbättringar. Du har några års erfarenhet inom IT och har tidigare arbetat med servicedesk- och kundtjänstuppgifter, där du använt telefon och e-post som dina främsta arbetsverktyg.

För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande krav:
* Någon form av utbildning inom IT området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Erfarenhet inom verksamhetsnära IT
* Erfarenhet av servicedesk- och kundtjänstarbete via telefon eller e-post
* Erfarenhet av Windows, klient och server samt O365
* Erfarenhet av att planera, driva och följa upp aktiviteter inom IT-infrastruktur
* Har god samarbetsförmåga, har lätt att arbeta i grupp och förmåga att se hela bilden
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Har B-körkort

Meriterande
* Kännedom om principer och procedurer i ITIL
* Erfarenhet av att registrera förfrågningar/ärenden i ServiceNow
* Kännedom om nätverk, brandväggar, LAN- och Wifi-lösningar
* Grundläggande Linux-kompetens
* Erfarenhet av DevOps och har arbetat med Lean och Agila metoder
* Erfarenhet av att leda projekt/uppdrag

Om ansökan
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan. Rekryteringsprocessen pågår löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen, så vi uppmuntrar dig att ansöka redan idag!

Kontaktinformation
För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare, Beatrice Arvidsson, via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

För frågor om registrering, kontakta info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 september 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.