Outbound Planner
Sista ansökningsdag
19 september 2024 (6 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Om tjänsten:
Vi söker dig som är i början av karriären och vill bli del av ett tekniskt företag i framkant, där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö, hantera spännande utmaningar och utvecklas inom supply chain. Vi söker en driven och engagerad person till rollen som Outbound Planner där du kommer att vara en viktig del i arbetet för att skapa en effektiv och smidig hantering av orderflödet för en av bolagets större kunder.
I ditt arbete kommer du att hantera en av bolagets kunder och agera på deras inkommande inköpsorder/avrop av komponenter. Du tittar på vad man kan bygga utifrån lagerstatus och produktionskapacitet för att därefter sätta en ledtid och planera produktion. Det är du som släpper order till produktionen och har ett nära samarbete med produktionschef för att säkerställa att ni håller tidplan. Uppstår problem eller ändringar i behovet är det du som agerar på detta i samråd med kund för att planera om och prioritera enligt överenskommelse.
Sammanfattningsvis kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:
Har du tidigare arbetat i en liknande roll som innefattat materialplanering, produktionsplanering eller någon annan typ av flöde är det starkt meriterande.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får gå bredvid kollega i samma roll och få rätt förutsättningar i arbetet.
Övrig information:
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Vi söker dig som är i början av karriären och vill bli del av ett tekniskt företag i framkant, där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö, hantera spännande utmaningar och utvecklas inom supply chain. Vi söker en driven och engagerad person till rollen som Outbound Planner där du kommer att vara en viktig del i arbetet för att skapa en effektiv och smidig hantering av orderflödet för en av bolagets större kunder.
I ditt arbete kommer du att hantera en av bolagets kunder och agera på deras inkommande inköpsorder/avrop av komponenter. Du tittar på vad man kan bygga utifrån lagerstatus och produktionskapacitet för att därefter sätta en ledtid och planera produktion. Det är du som släpper order till produktionen och har ett nära samarbete med produktionschef för att säkerställa att ni håller tidplan. Uppstår problem eller ändringar i behovet är det du som agerar på detta i samråd med kund för att planera om och prioritera enligt överenskommelse.
Sammanfattningsvis kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:
- Ta emot avrop och planera för produktion.
- Ha stående veckomöten med kund för att planera kommande behov och agera på avvikelser.
- Ansvara för att jämnt fördela orderstocken över månaden i syfte att optimera leveransprocessen.
- Samarbeta med kollegor i teamet och i produktionen för att lösa kundens behov och agera på problem.
- Har en relevant utbildning inom logistik/supply chain på minst YH-nivå.
- Har god förståelse för flöden och hur ditt arbete påverkar hela kedjan.
- Tidigare arbetat i en roll som innefattat samarbete över teamgränser och externa kontakter.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Har du tidigare arbetat i en liknande roll som innefattat materialplanering, produktionsplanering eller någon annan typ av flöde är det starkt meriterande.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får gå bredvid kollega i samma roll och få rätt förutsättningar i arbetet.
Övrig information:
- Omfattning: Heltid, kontorstider 7-16 med viss flex
- Start: Omgående, max 1 månads uppsägningstid
- Placering: Göteborg
- Kontaktperson: Dino Segetalo
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.