Affärsområdesansvarig till RSM
Sista ansökningsdag
16 december 2024 (14 dagar kvar)
Publiceringsdatum
01 november 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
I samarbete med RSM i Göteborg söker vi nu en affärsområdesansvarig för bolagets Consulting avdelning. Vi söker primärt efter dig som har erfarenhet från revisions- och konsultbranschen och som har ett starkt driv inom affärs- och relationsutveckling. Här ges du möjlighet att driva och utveckla en avdelning med stor potential. På RSM erbjuds långsiktigt goda karriärmöjligheter i form av potentiellt delägarskap.
Om RSM
RSM erbjuder tjänster inom revision, skatt, rådgivning och IT-stöd. De har kontor i Stockholm och Göteborg, men är en del av ett globalt nätverk. RSM finns i 120 länder och har sammanlagt 64 000 medarbetare globalt. RSM erbjuder ett brett utbud av ekonomitjänster som kan skapa stora värden, underlätta andra företags utveckling och säkerställa att de fattar rätt ekonomiska beslut för sin verksamhet - alltid med den personliga relationen i centrum. RSMs medarbetare har stor erfarenhet av revisions- och konsultverksamhet inom bl.a. revision, koncernkonsolidering, due diligence och IFRS-konvertering. De har även djup kunskap inom IFRS, internationell skatteplanering och lokala skatteregler.
Läs mer om RSM på deras hemsida.
Om rollen
Som affärsområdesansvarig blir du ansvarig för den avdelning som bistår kunder inom finansiell rapportering på interimbasis. Inom ramen för avdelningen ryms även ESG & Hållbarhetsredovisning samt tjänster inom övrig finansiell rådgivning. Avdelningen utgörs av tre personer med varierad erfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering. Gruppen arbetar idag primärt med små och medelstora bolag. Utöver att du får personalansvar för gruppen blir det din uppgift att driva utvecklingen av affärsområdet. Detta innefattar att arbeta aktivt med kundbearbetning, nätverkande, relationsbyggande samt utveckling av tjänsteutbudet inom området för finansiell rapportering. Du kommer även att stötta teamet i pågående uppdrag och uppgifter inom ramarna för finansiell rapportering.
Rollen ger stora möjligheter till påverkan där du förväntas ta stort ansvar för helheten, komma med idéer om förbättringar, utveckling och på så vis skapa tillväxt inom affärsområdet för finansiell rapportering. Du kommer att arbeta samt följas upp utifrån uppsatt budget och andra drivande nyckeltal (KPIer), med tydligt fokus på omsättning, lönsamhet och tillväxt för området.
Du kommer erbjudas en strukturerad plan för vägen till delägarskap inom RSM. Detta innefattar tydliga målsättningar och milstolpar som ska uppnås av dig och ditt team.
Vi söker dig som
Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos RSM. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval, tester och en bakgrundskontroll att genomföras.
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om RSM
RSM erbjuder tjänster inom revision, skatt, rådgivning och IT-stöd. De har kontor i Stockholm och Göteborg, men är en del av ett globalt nätverk. RSM finns i 120 länder och har sammanlagt 64 000 medarbetare globalt. RSM erbjuder ett brett utbud av ekonomitjänster som kan skapa stora värden, underlätta andra företags utveckling och säkerställa att de fattar rätt ekonomiska beslut för sin verksamhet - alltid med den personliga relationen i centrum. RSMs medarbetare har stor erfarenhet av revisions- och konsultverksamhet inom bl.a. revision, koncernkonsolidering, due diligence och IFRS-konvertering. De har även djup kunskap inom IFRS, internationell skatteplanering och lokala skatteregler.
Läs mer om RSM på deras hemsida.
Om rollen
Som affärsområdesansvarig blir du ansvarig för den avdelning som bistår kunder inom finansiell rapportering på interimbasis. Inom ramen för avdelningen ryms även ESG & Hållbarhetsredovisning samt tjänster inom övrig finansiell rådgivning. Avdelningen utgörs av tre personer med varierad erfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering. Gruppen arbetar idag primärt med små och medelstora bolag. Utöver att du får personalansvar för gruppen blir det din uppgift att driva utvecklingen av affärsområdet. Detta innefattar att arbeta aktivt med kundbearbetning, nätverkande, relationsbyggande samt utveckling av tjänsteutbudet inom området för finansiell rapportering. Du kommer även att stötta teamet i pågående uppdrag och uppgifter inom ramarna för finansiell rapportering.
Rollen ger stora möjligheter till påverkan där du förväntas ta stort ansvar för helheten, komma med idéer om förbättringar, utveckling och på så vis skapa tillväxt inom affärsområdet för finansiell rapportering. Du kommer att arbeta samt följas upp utifrån uppsatt budget och andra drivande nyckeltal (KPIer), med tydligt fokus på omsättning, lönsamhet och tillväxt för området.
Du kommer erbjudas en strukturerad plan för vägen till delägarskap inom RSM. Detta innefattar tydliga målsättningar och milstolpar som ska uppnås av dig och ditt team.
Vi söker dig som
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från revisions- och konsultbranschen, gärna i roller som exempelvis revisor, redovisningskonsult eller ledare
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos RSM. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval, tester och en bakgrundskontroll att genomföras.
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Önskat startdatum: Enligt överenskommelse (snarast möjligt)
- Placering: Centrala Göteborg
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.