Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Transportadministratör till välkänt transportbolag

Sista ansökningsdag
03 december 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du utbildning inom transport eller logistik alternativt arbetat minst 6 månader i branschen tidigare? Lockas du av att arbete i ett team och trivs med ett variation i ditt arbete? Vi söker dig som är tillgänglig omgående och som vill bli en del av ett stort transport- och logistikförtag.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på minst 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som transportadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.

Arbetsuppgifter

I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion.

* Administration och dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser
* Administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen
* Du blir en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Tidigare administrativ erfarenhet
* Utbildning inom alternativt erfarenhet från transport- och logistikbranschen/tullhantering, räcker med 6 månaders arbetlivserfarenhet
* Du har en god dator- och systemvana
* Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i nära samarbet med andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 december 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.