Office koordinator/vaktmästare till Migrationsverket!
Som office koordinator/vaktmästare på Migrationsverket kommer du spela en central roll i att säkerställa att deras lokaler fungerar smidigt och att arbetsmiljön är trivsam för alla medarbetare och besökare. Vill du ha ett varierande jobb där du bidrar till en viktig samhällsuppgift varje dag? Ansök redan idag!
Om tjänsten
Migrationsverket är en statlig verksamhet som ansvarar för migration till Sverige. De arbetar med att pröva asylansökningar, handlägga medborgarskapsärenden och främja ett ordnat och rättssäkert mottagande av asylsökande. Med en verksamhet som sträcker sig över hela landet, är dem en samhällsviktig aktör som bidrar till att skapa ett tryggt och rättssäkert migrationssystem.
Som office koordinator/vaktmästare på Migrationsverket kommer du arbeta med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster. Du får arbeta självständigt med att ta hand om tre stycken lokaler, i Göteborg, Mölndal och Kållered. Arbetstiderna är förlagda mellan 08.00-16.27, måndag- fredag.
Du erbjuds
- En konsulttjänst på minst 1 år med chans till förlängning
Arbetsuppgifter
- Arbeta med kontorsservice/internservice
- Samla in och dela ut post samt packa upp material och försändelser
- Hämta och ta emot varor samt paket
- Bistå vid flytt och möblering
- Iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser
- Ansvara för servicen av exempelvis kopieringsmaskiner
- Sköta tryckning och utskick av masstrycksaker, samt lagerhållning av rapporter
- Genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren
- Kontrollera inpassering och ta emot besökare
- Dokumentera åtgärder
Kvalifikationer
- Har minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som Office koordinator/vaktmästare
- Har körkort klass B
- Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har grundkunskaper i ärendesystem
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- Har kunskaper om säkerhet och brandskydd
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Social
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.