Enhetschef till Bostad med särskild service i Sydväst
Sista ansökningsdag
10 november 2024 (9 dagar kvar)
Publiceringsdatum
23 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att leda och påverka andra i ditt arbete med människor? Vi söker en enhetschef till bostad med särskild service.
Du kommer att vara ansvarig för en enhet med inriktning förvärvade hjärnskador och stora omvårdnadsbehov. Då vi är mitt i en omorganisation, finns även chans att uppdraget kan komma att utökas med fyra schemaplanerare som lägger schema för hela område sydväst.
Som ledare inom bostad med särskild service behöver du arbeta med ett nära och coachande ledarskap för att utveckla verksamheten så att våra brukare upplever delaktighet, inflytande och att de kan leva ett självständigt liv som andra utifrån sina individuella förutsättningar. Chefsuppdraget innebär också att du har ansvar för verksamhetens kvalitet, budget, produktionsplanering, arbetsledning och arbetsmiljö.
Du kommer att ingå i en engagerad ledningsgrupp som präglas av dialog och samarbete. Idag består ledningsgruppen av 8 enhetschefer och leds av en verksamhetschef. Till vår hjälp har vi en verksamhetsutvecklare och två metodutvecklare som arbetar nära brukare, chefer, stödpedagoger och stödassistenter. Vi är en av tre ledningsgrupper i stadsområde sydväst som arbetar med gemensamma strategier för brukarnas bästa.
Alla chefer har sitt gemensamma kontor på Lergöksgatan 2B. Vi samarbetar på ett prestigelöst sätt, stöttar och hjälper varandra i en ibland utmanande verklighet. Vi har nära till skratt och reflekterar gärna tillsammans över en fika. Som ny chef erbjuds du introduktion och inom staden finns många goda möjligheter till kompetensutveckling. I förvaltningen för funktionsstöd finns en ledarakademi för förvaltningens alla chefer, där du får ytterligare kompetensutveckling samt gott kollegialt stöd.
Läs gärna vår blogg SnAKKet går i funktionsstöd sydväst (https://snakketgar.blogspot.com)
Vi ser fram emot din ansökan!
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning om minst tre år inom social omsorg/socialt arbete, vård eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer adekvat för tjänsten. Vi ser även att du behöver ha arbetserfarenhet inom områden styrda av följande lagar: SoL (Socialtjänstlagen), LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade) och/eller HSL (Hälso- och sjukvårdslagen).
För att klara av chefsuppdraget behöver du ha flerårig erfarenhet av att leda inom boende med särskild service eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser det som meriterande om du har läst socialrätt på minst 7,5 hp. Det är även positivt om du har kompetens eller besitter stort intresse av schemaläggning. Har du genomgått morgondagens chef eller annan likvärdig chefsutbildning är även det bra att ha med sig.
Vi söker en ledare som har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Samtidigt har du förmåga att agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan stöd från andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
För att lyckas i rollen så arbetar du effektivt under stress och kan behålla lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Samtliga intervjuer kommer att genomföras digitalt via teams och är inplanerade måndagen den 18 november. Så avsätt tid i din kalender redan nu.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Liknande Jobb
Sök jobbet
Ansök senast
10 november 2024 (9 dagar kvar)
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se