Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Erfaren second line IT-supporttekniker

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I rollen som second line IT-supporttekniker kommer du att hantera avancerade tekniska ärenden och ge specialiserad support. Du kommer att arbeta nära first line-supporten och analysera samt lösa komplexa problem som kräver djupare teknisk kunskap.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Analys, felsökning och problemlösning
  • Klientsupport och serverhantering
  • Distribution av applikationer


Din profil
  • Minst 2-3 års erfarenhet av second line support
  • Teknisk gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper inom support och felsökning
  • Hög kommunikativ förmåga på både svenska och engelska
  • Genuint intresse för teknik och att leverera högklassig support
  • Ansvarstagande, driven och professionell
  • Förmåga att pedagogiskt supporta och vägleda kunder via telefon, e-post och andra medier

Teknisk kompetens

Krav:

  • Active Directory (AD)
  • Microsoft Server
  • SCCM
  • Office 365
  • Exchange
  • WAN/LAN och brandväggsteknologi
  • VMware eller Hyper-V


Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric söker nu en erfaren IT-supporttekniker som vill ta nästa steg i karriären och arbeta med second line support. Vi vänder oss till dig som har arbetat en längre tid inom first line support och är redo för nya utmaningar, eller dig som redan har erfarenhet av second line support. Om du brinner för problemlösning och har gedigen erfarenhet inom IT, kan detta vara din chans att bli en del av vårt team!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning med möjlighet att samla värdefull arbetslivserfarenhet hos våra kunder i Göteborg. Du får stöd av din konsultchef som hjälper dig att ständigt utvecklas och fylla på med nya kunskaper. Detta är en utmärkt möjlighet att göra karriär inom IT.