Account Manager till Dstny
Har du erfarenhet av B2B-försäljning inom IT, SaaS eller telekom och är redo för nästa steg i karriären? Lockas du av att arbeta i en dynamisk och platt organisation där du har möjlighet att påverka? Dstny söker dig som är handlingskraftig och som vill vara med på en spännande tillväxtresa.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dstny.
Om företagetDstny levererar kommunikationslösningar och företagstelefoni som fungerar med alla enheter och alla operatörer för små och stora företag. De arbetar utifrån visionen att driva framtiden inom företagskommunikation och arbetar ständigt med att utveckla sina tjänster för att göra de säkrare och enklare att använda. Dessutom tar de fram nya funktioner, både på egen hand och tillsammans med partners för att förenkla arbetsdagen för slutanvändare. Dstny är en europeisk ledare och innovatör inom säker molnkommunikation och samlar verktyg för kommunikation inom företag i en och samma plattform, molnet. Dstny har 1000 anställda i 7 europeiska länder och huvudkontoret ligger i Bryssel. Ditt team är utspridda mellan Göteborg och Stockholm vilket gör att du kan utgå från båda kontoren i tjänsten.
ArbetsuppgifterSom Account Manager ansvarar du för att utveckla och vårda relationerna med befintliga kunder samt aktivt identifiera nya affärsmöjligheter, med fokus på SME-bolag. Du är spjutspetsen i försäljningsteamet med fokus på att förstå kundernas behov och föreslå lösningar som hjälper dem att nå sina mål. Du samarbetar tätt med marknadsavdelningen, som bland annat genererar leads direkt till Account Managers. Cirka 40% av samtalen och dialogerna med kunderna är via leads och 60% från egen prospektering och listor . Du ingår i det svenska försäljningsteamet som idag består av 12 personer, där hälften arbetar som Partner Account Manager och hälften som Account Manager. Teamet är utspridda mellan Göteborg och Stockholm vilket gör att du kan utgå från båda kontoren i tjänsten.
* Identifiera nya affärsmöjligheter och kunder samtidigt som du utvecklar befintliga kundkonton för att säkerställa långvariga samarbeten
* Ringa och kontakta nya kunder, 40% via leads och 60% från egen prospektering och listor
* Teamet är utspridda mellan Göteborg och Stockholm vilket gör att du kan utgå från båda kontoren i tjänsten
* Arbetat 4 - 7 år inom B2B-försäljning inom IT, SaaS eller telekom, meriterande om du har erfarenhet från ett mindre eller medelstort bolag
* Giltigt körkort
* Goda kunskaper i både svenska och engelska
För att trivas och lyckas i rollen är du en lagspelare med en stark förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du uppskattar att vara en del av en platt organisationsstruktur där alla bidrar till gemensamma framgångar och där det finns utrymme att påverka verksamheten. Vidare är du handlingskraftig och har en lösningsorienterad inställning till utmaningar. Du drivs av en vilja att lära och utvecklas genom praktiska erfarenheter, och du ser misstag som en naturlig del av lärprocessen. Du är orädd och vågar ta initiativ, samtidigt som du har förmågan att samarbeta och hantera olika typer av människor på ett professionellt och smidigt sätt.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm eller Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!