Hoppa till innehåll
Kopparstaden AB logotyp

Upphandlare

Sista ansökningsdag
24 november 2024 (24 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Kopparstaden är på en utvecklande resa med affärsplanen för 2022 - 2026 som grund. Som upphandlare har du en viktig del i att stötta verksamheten så att vi når vårt mål. Som del av vårt allmännyttiga bostadsbolag har du chans att tillsammans med oss göra skillnad för Falun.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som upphandlare hos oss kommer du att ansvara för hela upphandlingsprocessen, från behovsanalys till att avtal tecknas. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar för att förstå deras specifika behov och krav, vilket kräver god samarbetsförmåga och lyhördhet.

Du ansvarar för att säkerställa att alla upphandlingar genomförs i enlighet med gällande lagstiftning och interna riktlinjer.

Du kommer att ansvara för avtalsuppföljning och tillsammans med avtalsägare föra en dialog med våra leverantörer för att säkerställa att avtalen efterlevs. För mindre avtal kommer du dessutom att fungera som avtalsägare och ha ansvar för att dessa hanteras på ett bra sätt.

I detta arbete ingår även att hålla avtalsdatabasen uppdaterad.

Din kompetens och personliga egenskaper:

Vi söker dig som
  • har relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, juridik, inköp eller offentlig upphandling
  • har minst 2 års erfarenhet av upphandling eller inköp
  • har god kunskap om LOU (Lagen om offentlig upphandling) och andra relevanta regelverk
  • har goda kunskaper i Excel och övriga Office-program
Erfarenhet av avtalsuppföljning och avtalsförvaltning är meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en stark förmåga att hålla ordning på detaljer. Du har ett affärsmässigt tänk och är van att tänka strategiskt för att nå bästa möjliga resultat för verksamheten. Din goda kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, gör att du kan hantera både interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och är duktig på att bygga relationer, samtidigt som du kan driva på och ta eget ansvar i dina arbetsuppgifter.

Bra att veta:
Tjänsten är tillsvidareanställning och på heltid

Placering på Kopparstadens huvudkontor i Falun med möjlighet till distansarbete del av tiden efter överenskommelse.

Vi har valt rekryteringsförfarande och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontakter:
Rekryterande chef Åsa Lindström 023-458 90

Sista ansökningsdag är den 24 november, urval sker löpande.
Kopparstaden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 november 2024 (24 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Kopparstaden är Faluns allmännyttiga bostadsbolag med uppdrag att bidra till ett välmående Falun. Vi erbjuder ett brett utbud av hyresrätter och välkomnar alla att söka bostad hos oss. För oss är ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet framgångsfaktorer på vår väg mot målet om ännu nöjdare kunder. På Kopparstaden möts du av cirka 120 kollegor som upplevs varma, starka och kloka, och vi gör tillsammans skillnad genom våra olika yrkesroller och arbetsuppgifter. Vi som arbetar här tycker det är betydelsefullt att arbeta med service, träffa människor och utveckla våra fastigheter. Hos oss på Kopparstaden får du stor möjlighet att vara delaktig i verksamheten genom att påverka det egna arbetet och den arbetsgrupp du tillhör. Som medarbetare erbjuds du ett spännande jobb, utmaningar och en mängd förmåner.