Hoppa till innehåll
Falu Energi & Vatten logotyp

IT-systemförvaltare till Falu Energi & Vatten

Sista ansökningsdag
30 september 2024 (21 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Vill du arbeta i en av Sveriges mest samhällsviktiga branscher och göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en driven och lösningsorienterad IT-systemförvaltare till vårt team! Har du erfarenhet från IT-systemförvaltning och en stark teknisk bakgrund? Då kan du vara den vi letar efter!

Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag.

Arbeta som IT-systemförvaltare
Som IT-systemförvaltare hos oss kommer du att ansvara för att förvalta, underhålla och utveckla delar av våra affärskritiska system. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra system fungerar optimalt och möter verksamhetens behov. Våra system omfattar alla områden inom energisektorn; el, kraftproduktion, värme, kyla, stadsnät, återvinning och vatten.

Vi är ett litet team som jobbar tight ihop med att utveckla och effektivisera våra interna processer. Samarbete är viktigt för oss och vi hjälper varandra att utvecklas genom att vi delar med oss av våra egna kunskaper och erfarenheter. Vi har dagliga kontakter med verksamheten, där vi jobbar nära systemförvaltarna och våra leverantörer. FEV har ca 30 000 nätkunder och våra kritiska affärssystem hanterar därför stora mängder data.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
*Ansvara för förvaltning och vidareutveckling av IT-system, med fokus på energibranschen.
*Säkerställa hög tillgänglighet och stabilitet i systemen.
*Arbeta nära och stötta verksamheten för att förstå och översätta behov till tekniska lösningar
*Felsöka, analysera och åtgärda problem i systemen.
*Planera och genomföra uppgraderingar samt säkerställa att systemdokumentationen är uppdaterad.
*Samverka med externa leverantörer och interna intressenter för att säkerställa att våra system utvecklas enligt de krav och förväntningar som ställs.

Kollegorna Åsa och Lars om rollen: Att vara systemförvaltare på FEV innebär ett varierat och utvecklande arbete där man samverkar med våra nyttigheter inom El/Energitjänster, Stadsnät, Fjärrvärme, Miljötjänster och Vatten. Ingen dag är den andra lik och varje dag lär vi oss nya kunskaper och kommer till nya insikter. Vi är en tight grupp som stöttar, hjälper och delar kunskap med varandra. Tillsammans utvecklar vi våra arbetssätt och metoder inom systemförvaltningen, samtidigt som vi får chansen att hålla oss uppdaterade med den snabba tekniska utvecklingen inom tex AI.

Din profil
För att lyckas i rollen som IT-systemförvaltare tror vi att du drivs av att arbeta lösningsorienterat och kreativt. Du är van att arbeta strukturerat och att självständigt driva projekt framåt på ett proaktivt sätt. Vidare så har du förmågan att fatta beslut, planera och prioritera ditt arbete effektiv. Du motiveras av att skapa goda samarbeten och god kommunikation är en naturlig del av ditt arbetssätt.

Du som söker har:
*Relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
*Några års erfarenhet av IT-systemförvaltning inom teknisk verksamhet, ex. energi, mekanik, telekom, IT eller liknande.
*God förståelse för IT-infrastruktur och systemarkitektur.
*God vana av att arbeta med olika typer av IT-system och verktyg.
*Förmågan att kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska intressenter.
*Erfarenhet av kontakt med och uppföljning av leverantörer.
*Förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
*Erfarenhet av energibranschen.
*Erfarenhet av projektledning och/eller att driva förändringsprojekt.
*Erfarenhet av ITIL, pm3 eller liknande systemförvaltningsprocess.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det bästa med att jobba hos oss
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym.

Anställningsvillkor
*Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
*Heltid
*Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan via länken senast 2024-09-30. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vid frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lindman, IT-chef via 023-77 46 68 eller asa.lindman@fev.se alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via 073-684 70 83 alt. ulrika.struve@adecco.se.

Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 230 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.

Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

Falu Energi & Vatten logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 september 2024 (21 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!