Hoppa till innehåll

Avgiftshandläggare till Vård & Omsorg

Publiceringsdatum
09 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER I rollen som avgiftshandläggare har du huvudansvaret för avgifterna, du kommer i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter utifrån insatsbeslut som fattas av biståndshandläggare enligt socialtjänstlagen. Det är en myndighetsutövning och innebär utredning och beräkning av avgifter samt att fatta beslut om avgiftens storlek, och vara behjälplig vid överklagan. Inom vård och omsorg i Bräcke kommun är vi inne i en spännande utvecklingsfas där vi håller på att utveckla avgiftshandläggningen och hoppas att du vill bidra med din kompetens och erfarenhet. Kontakt med brukare, anhöriga, god man och andra nyckelpersoner ingår som en naturlig del i tjänsten. Därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt och bemötande I rollen kommer det även att ingå andra administrativa uppgifter tex statistik och revidering av rutiner och riktlinjer. Du kommer tillsammans med andra ta ett gemensamt ansvar för olika utvecklings- och förändringsarbeten. Du kommer företrädda avdelningen på länsnivå i olika projekt och nätverk. KVALIFIKATIONER Vi förväntar oss att Du har en relevant akademisk utbildning samt en analytisk och administrativ förmåga. Du har en gedigen kunskap och erfarenhet från verksamhetsområdet, och god kännedom om dess regelverk samt inom området tillhörande lagar. Du har en väl utvecklad förmåga att lyssna, kommunicera och samarbeta. Du har stor vana att arbeta i olika datasystem och kan utrycka dig väl, både muntligt och skriftligt. Du har även en god förmåga att skapa engagemang - såväl internt som med externa aktörer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se