Hoppa till innehåll

Nämndsekreterare till Stabens kanslienhet

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Är du intresserad av samhällsfrågor och juridik? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en nämndsekreterare till kanslienheten på staben. Inom kanslienheten finns kommunsekreterare, nämndsekreterare, registrator, kommunikatör, säkerhetssamordnare, handläggare upphandling samt handläggare överförmyndarverksamhet. Söker du dig till oss välkomnas du av trevliga kollegor och tillsammans bildar vi ett bra team! Som medarbetare hos oss får du flextid, friskvårdstimme och friskvårdscheck. Det är goda pendlingsmöjligheter till vår kommun. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår bl a att vara sekreterare i bygg- och miljönämnden, ekonomiutskottet, skolutskottet samt i samhälls- och näringslivsutskottet. I det ingår sammanställning av kallelser och handlingar, kvalitetssäkring samt att skriva och expediera protokoll. Tjänsten omfattar även arbetsuppgifter av handläggnings- och administrativ karaktär inom kanslienhetens område. Du arbetar nära kommunens registrator och övriga sekreterare. Vid behov går ni in och ersätter varandra. Uppgifterna innebär mycket kontakter med politiker och kommunens tjänstepersoner, men även med medborgare. Vid behov kommer du också vara delaktig i andra delar av stabens arbete. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha kunskap om kommunallag och förvaltningslag. Som person är du strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt, du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, flexibel, noggrann och ansvarsfull. Du har god kommunikativ förmåga och du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du bör ha några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Vana av att arbeta i ett digitalt ärendehanteringssystem är meriterande. Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att jobba med allmänna val. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Krav körkort klass B Denna tjänst kan komma att placeras i säkerhetsklass. För anställning i dessa fall krävs därför godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. För att kunna bli inplacerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi ser fram mot din ansökan! ÖVRIGT Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se