Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Medarbetare OCL / Start omgående

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet inom service och trivs med att arbeta nära kund? Vi söker dig som är tillgänglig omgående och vill få möjligheten att arbeta på ett globalt företag med många intressanta kunder.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige.

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad!

Arbetsuppgifter

I rollen tillhör du på avdelningen OCL som framförallt arbetar med sökningar, utredningar och ansvarsförfrågningar för saknat gods och sändningar inom regionen Dalarna. Utöver att besvara ärenden och frågor från kunder ansvarar du tillsammans med ditt team för kundentrén och postutlämningen på terminalen.

Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund.

* Behandling av gods- och paketsändningar
* Ärendehanteering och utredning
* Bokningar via telefon, EDI och mail
* Arbete med aviseringar till våra kunder
* Ansvar för kundentré och postutlämning på terminalen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Du har en fullständig gymnasieexamen
* Erfarenhet inom kundservice och/eller administration
* Meriterande erfarenhet inom logistik- och transportbranschen
* God systemvana
* Goda kunskaper i svenska såväl engelska, både i tal och skrift

För att trivas i rollen har du vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i ett tempoväxlande arbete. Du är målinriktad med kunden i centrum och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vidare har du en fallenhet för att samarbeta med andra människor och du är tillmötesgående som person.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Borlänge
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 september 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.