Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Ekonomiassistent inom fakturahantering till Trafikverket!

Publiceringsdatum
18 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du personen med såväl erfarenhet som intresse för ekonomi och vill kliva in i en roll hos en av Sveriges största myndigheter? Då kan detta vara nästa steg i ditt arbetsliv! Som ekonomiassistent på Trafikverket ligger fokus på fakturahantering och sammansvetsade samarbeten. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!



Om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomienheten på fastighetsavdelningen som finns på Centrala funktionen HR. Du arbetar med ekonomiska uppgifter för både ägda fastigheter och hyrda lokaler. Tillsammans med 6 kollegor strävar ni efter att uppnå enhetens mål genom effektivt samarbete och en positiv arbetsmiljö. Din roll inkluderar fakturahantering, administrativt arbete samt hantering av intern kommunikation. Du får stöd av erfarna kollegor och har tillgång till goda resurser för att utföra ditt arbete. Teamet värdesätter ett starkt samarbete och trivsel, vilket gör arbetsplatsen både produktiv och trevlig.

Du erbjuds

  • En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett sammansvetsat team.
  • Erfarenhet av att arbeta på en av Sveriges största myndigheter.
  • En roll som innebär spännande ansvar och breda kontaktytor.

Din bakgrund & erfarenhet kan påverka ditt arbetsinnehåll & ansvar men vi tror att du kommer stöta på nedan arbetsuppgifter i din kommande roll.

Arbetsuppgifter
  • Hantering av kundfakturor, kundinbetalningar och leverantörsfakturorna.
  • Kommunikation främst över telefon med internt anställda och externa intressenter kopplat till fakturorna.


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, samt besitter förståelse för faktureringsprocessen.
  • Kan tala och skriva svenska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifternas utförande.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av såväl leverantörsreskontra som kundreskontra.
  • I samband med ovannämnd erfarenhet har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Självgående
  • Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 augusti 2024 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se