Hoppa till innehåll

Vi söker en ekonomiassistent till affärsområde ekonomisk förvaltning

Publiceringsdatum
13 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker en ekonomiassistent till vårt affärsområde ekonomisk förvaltning


Kvalifikationer och färdigheter

Grundläggande ekonomisk bakgrund gymnasienivå

Dator och systemvana

Goda kunskaper i Office365

B-körkort

Om oss

FR Fastighetsservice är ett komplett serviceföretag, med det lilla extra. Vi erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning, energioptimering, fastighetsservice, städ samt bygg- och markentreprenad. Vi är idag ca 70 medarbetare och har vårt kontor i Borås, Regementet.


Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonomiassistent som är driven och vill få möjlighet att utveckla sina kunskaper hos oss inom redovisning och med inriktning mot fastigheter.

Tjänsten innefattar idag att hjälpa till med administrationen som rör ekonomisk förvaltning för våra kunder, både företag och bostadsrättsföreningar men kan komma att förändras med att vår förvaltningsavdelning växer.

Tjänsten kommer även att innefatta att du stöttar upp på FR:s egen ekonomiavdelning med fakturering vid arbetstoppar, ledighet och dylikt.

Den vi söker ska till en början sköta enklare redovisning som bland annat leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring och månadsavstämningar.

Du kommer även vara behjälplig med andra administrativa uppgifter som avisering, avläsningar, köhantering, brf specifik administration samt kontakt med kunder/hyresgäster som behövs för att sköta den ekonomiska förvaltningen för våra kunder.

System/program

Vi arbetar idag i office365, Real Fastighetssystem och Fortnox. Vi har även andra interna affärssystem och avläsningsprogram.

Denna arbetsbeskrivning är inte fullständig, du kommer givetvis få vara med och göra andra normalt förekommande arbetsuppgifter på företagets kontor. Då FR är ett snabbt växande fastighetsservicebolag så kommer tjänsten att utvecklas och formas i takt med FRs behov.

Din profil

Vi vill att du har någon form av ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, gärna har arbetat några år med redovisning och har en vilja att utveckla dina kunskaper ytterligare och ta ett större ansvar framåt för våra kunder.

Du ska behärska svenska i tal och skrift, är serviceminded och ha bra kommunikationsförmåga, är engagerad och gillar att ha ordning och reda eftersom uppdraget innefattar flera kunder och kunduppdrag.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighetsbranschen och föreningsliv. Du blir en viktig del i vår tjänst för ekonomisk förvaltning. Körkort krävs för tjänsten.

Vi erbjuder

Hos oss ges du möjligheten till att vidareutveckla dina färdigheter i ett snabbt växande fastighetsservicebolag.

På FR Fastighetsservice är vi måna om att vara en arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning. Arbetet sker i första hand under dagtid på vårt kontor.

Låter detta som något för dig?

Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev. Ange gärna när du kan tillträda/din uppsägningstid då vi önskar tillträde snarast möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Vänligen maila din ansökan till:

Malin Jünke HR

malin@f-r.se


Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
13 juli 2024 (25 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se