Hoppa till innehåll

IT-supporttekniker till forskningsinstitut

Publiceringsdatum
22 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker nu en engagerad servicedesktekniker som brinner för att lösa problem och säkerställa en förstklassig användarupplevelse på ett uppdrag hos vår kund i Borås. Har du 2-4 års erfarenhet av att arbeta i en ITIL-baserad servicedesk så kan det mycket väl vara dig vi söker!   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som servicedesktekniker kommer du att vara den centrala punkten för hantering av supportärenden i servicedesken, där fokus ligger på att säkerställa att ärenden hanteras effektivt och med hög kvalitet. Med kunskap och erfarenhet inom områden som operativsystemen Windows och macOS, Office 365, nätverk samt klienthanteringsverktygen SCCM och Intune, kommer du att erbjuda support till användarna.   Vidare kommer du att hantera användarkonton och datorobjekt i både Active Directory och Azure Active Directory, så även dokumentera lösningar och workarounds för framtida referens och förbättring. Din proaktiva inställning till förbättringar av IT-tjänster, tillsammans med din förmåga att kommunicera tydligt med användare och säkerställa att ärenden avslutas med godtagbara lösningar, kommer att vara avgörande för att maximera verksamhetens nytta och användarnas tillfredsställelse. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har: - 2-4 års tidigare erfarenhet av att arbeta i en strukturerad Servicedesk, alternativt ITIL-baserad supportmiljö. - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Mycket god datorvana och erfarenhet av Office365. - Gymnasieutbildning med inriktning mot IT. - God förmåga att lösa användarärenden relaterade till Windows 10 och 11, samt MacOS. - God förmåga att hantera användarkonton i Active Directory, samt Azure AD.  - God förmåga att använda klienthanteringsverktyg, såsom SCCM och Intune.    Meriterande - Högskoleutbildning   Personliga egenskaper: Vi letar efter dig som trivs i en social och samarbetsinriktad miljö. Din utåtriktade personlighet och förmåga att samarbeta med kollegor är avgörande. Du är ansvarstagande, analytisk och älskar att lösa problem. Ditt engagemang och proaktiva inställning kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll.   Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag!    Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
22 augusti 2024 (66 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se