Hoppa till innehåll

Administrativ handläggare Bostadsanpassning

Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem som vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Förvaltningens myndighetsverksamhet ansvarar för biståndshandläggning, avgiftshandläggning, vårdplaneringsteam, boendeplanering och bostadsanpassning. Verksamheten har ca 90 medarbetare varav ungefär hälften är biståndshandläggare. Ledningsfunktionen består av en verksamhetschef samt fyra enhetschefer. Vi har våra kontor på Ramnåsgatan 1 som ligger i närheten av Centralstationen och Resecentrum med vackra Ramnaparken runt knuten.

Bostadsanpassning är ett eget ansvarsområde inom myndighetsverksamheten. Syftet med bidraget för bostadsanpassning är att ge personer med bestående funktionsvariationer möjlighet till ett självständigt boende. Du kan läsa mer om vårt uppdrag på Borås Stads hemsida. Området har fyra medarbetare; två beslutshandläggare, en teknisk handläggare och en administrativ handläggare. Teamet hanterar med stöd av enhetschef all handläggning som rör bostadsanpassningsärenden vilket är mellan 700-1 300 ärenden per år.

Nu söker vi dig som vill ta över när vår nuvarande handläggare går i pension. Vi erbjuder dig en trygg anställning med omväxlande arbete i en stabil verksamhet med ordning och reda och god arbetsmiljö. För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva!

Administrativ handläggare Bostadsanpassning

Arbetsuppgifter

Som administrativ handläggare arbetar du bland annat med att granska och betala samtliga fakturor som inkommer till verksamheten utifrån beställning och beslut. Du tar emot ansökningar om bostadsanpassning, ansvarar för reparations-, besiktning-, återställningsärenden och ärenden med årlig service. Du har dagliga kontakter med sökanden, anhöriga, intygsskrivare, entreprenörer och fastighetsägare, bland annat ligger det inom ramen för ditt uppdrag att göra beställningar till entreprenörer. Att föra statistik, ansvara för verksamhetens arkivering, begära in årsanbud och genomföra kontroller ingår också i ditt ansvarsområde.

Även om du huvudsakligen kommer att arbeta med handläggning och administration inom bostadsanpassningsverksamheten kommer det i perioder också att bli aktuellt med andra administrativa arbetsuppgifter som finns inom myndighetsverksamheten.

Övrig information

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater får du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. För att underlätta för våra medarbetare att kombinera arbete och privatliv tillämpar vi flextid när arbetet tillåter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning alternativt KY-utbildning (minst 1-årig) med inriktning mot administration, alternativt dokumenterad yrkeserfarenhet inom administration/samordning på minst 5 år, gärna inom vård- och omsorgsområdet. Körkort är ett krav.

Det är viktigt att du är strukturerad och självgående samt att du har mycket god förmåga att planera och prioritera. Detta är särskilt viktigt eftersom rollen är självständig och arbetsbelastningen och arbetstempot i perioder kan vara mycket högt. Du kan jobba snabbt och hantera flera arbetsuppgifter parallellt med god kvalitet. Du är noggrann och mån om att göra rätt, och du har som arbetssätt att följa upp och kontrollera ditt eget arbete. Eftersom du förväntas driva ditt eget arbete och du är ensam i din roll är det centralt att du kan arbeta självständigt.

I din roll kommer du att samverka med många olika aktörer. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, ett lyhört förhållningssätt och att du kommunicerar både pedagogiskt och tydligt. Du är serviceinriktad och flexibel och du trivs med att ha mycket att göra och ha flera parallella processer igång samtidigt. Noggrannhet, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändigt för tjänsten. Vårt teamarbete är centralt och spelar stor roll. Du behöver därför vara bra på och van vid att arbeta i team.

Inom bostadsanpassningen är vi alla lika viktiga i arbetet och vi kompletterar varandra med våra erfarenheter och vår kunskap. Vi uppskattar förslag till utveckling och förbättring av arbetssätt och rutiner.

För att lyckas i tjänsten krävs också att du har god IT- och systemvana och goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se