Hoppa till innehåll
StudentConsulting logotyp

Accountant till Craft

Sista ansökningsdag
17 oktober 2024 (19 dagar kvar)
Publiceringsdatum
27 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du en självgående ekonom som trivs med att arbeta brett inom både leverantörsfakturor och redovisning? Är du serviceminded, lösningsorienterad och gillar att jobba tillsammans i team? Då kan detta vara rollen för dig!

Information om uppdraget:

Just nu söker vi på StudentConsulting en Accountant till vår kund Craft i Borås! Craft är ett svenskt varumärke specialiserat på kläder och skor och tillverkar och marknadsför produkter för sporter där prestanda och komfort är avgörande för optimal prestation. Craft finns idag representerat i närmare 70 länder. Genom att samarbeta med elitidrottare över hela världens och ständigt utveckla nya material och tekniska lösningar kan Craft erbjuda innovativa funktionskläder och löparskor.

Bolaget ingår i New Wave Group som är noterat på Large Cap-listan på Nasdaq Stockholm. Omsättningen i koncernen uppgår till cirka 9 miljarder SEK. Läs gärna mer om Craft genom att besöka deras hemsida: https://www.craftsportswear.com/

Som Accountant på Craft erbjuds du en central roll i ett engagerat ekonomiteam, där du blir en viktig del av verksamheten. Du erbjuds en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö, där ingen dag är den andra lik! Tillsammans med ett sammansvetsat team på 8 personer får du möjlighet att vara delaktig i hanteringen av alla ekonomifunktioner inom bolaget. Ekonomiteamet sköter redovisning och rapportering för andra bolag inom koncernen och du kommer också att vara delaktig i dessa bolag.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta:

* Matchning av inköpsfakturor
* Bokföring av omkostnadsfakturor
* Avstämning och beräkningar i samband med månadsbokslut
* Övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Craft. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider med möjlighet till flex. Placeringsort är Borås och tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse.

Detta söker vi:

Vi söker dig som:

* Några års arbetslivserfarenhet inom bokföring/redovisning, önskvärt med inriktning
leverantörsreskontra i ett mindre eller medelstort företag
* Goda kunskaper i Excel
* God vana av ERP-system
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift

Meriterande är:

* Kunskaper i ASW-Enterprise.
* Erfarenhet från liknande bransch eller inköpande företag

Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper! För att trivas i rollen ser vi att du som söker är prestigelös och flexibel i ditt arbete, där du besitter förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är självgående och tar egna initiativ för att förbättra befintliga rutiner och arbetsmetoder. Noggrannhet är en självklarhet för dig, och ditt starka engagemang i ditt arbete är uppenbart. Vidare trivs du i samarbete med andra och har en prestigelös inställning som främjar en positiv arbetsmiljö.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sökord: Ekonomi, Redovisning, Redovisningsekonom, Accountant, Bokföring

Sökord: Ekonomi, Redovisning, Redovisningsekonom, Accountant, Bokföring
StudentConsulting logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 oktober 2024 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com