Hoppa till innehåll

HR-konsult

Publiceringsdatum
23 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Välkommen till Bergs kommun. Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Om du är nyfiken på vilken bergsliv som passar dig så får du snabb vägledning via vårt quiz. Välkommen att hitta ditt drömliv i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vi letar efter dig som trivs med att kombinera ett strategiskt tänk med drivkraften att möta människor och tillsammans med dem skapa en förändring i hur man arbetar. Varmt välkommen med din ansökan till denna spännande och utmanande tjänst hos oss. Arbetsuppgifter Välkommen att bli en del av en framåt och driven arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att Bergs kommun ska vara och upplevas som en attraktiv arbetsgivare. Som HR-konsult ingår du i Bergs kommuns HR-avdelning, vilket är en del av kommundirektörens stöd i lednings- och styrningsrelaterade frågor. Här kommer du främst att jobba med tre andra HR-konsulter, men också tre lönehandläggare, två PA-systemförvaltare samt tre operativa strateger för hållbarhetsfrågor i en organisation som kännetecknas av korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter. I tjänsten som HR-konsult ingår främst att stötta kommunens chefer i deras verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar, såväl operativt som strategiskt. I det operativa arbetet handlar det om stöttning i ärenden inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och rekrytering. Utöver det har du strategiskt ansvar inom rekrytering, vilket bland annat innebär att systematiskt förbättra och vidareutveckla processer och styrdokument samt ansvara för kommunens rekryteringsverktyg. I ansvaret ingår konkret bland annat att: - Bistå med effektivt stöd genom hela processen vid rekrytering av chefer och vissa andra tjänster. - Effektivt samverka med organisationens chefer kring annonsering av tjänster, inklusive att publicera annonser. - Utvärdera samt vid behov ge förslag på åtgärder för att utveckla kommunens rekryteringsarbete. Kvalifikationer Du behöver en högskoleutbildning inom PA eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänstens tyngdpunkt ligger på rekrytering, varför vi ser att du även har erfarenhet av att självständigt genomföra kvalificerade rekryteringar, samt bidra med utveckling och förbättring inom detta område. Det är meriterande om du har erfarenhet inom andra HR-områden, framför allt arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering och/eller chefserfarenhet eller erfarenhet av verksamhetsutveckling. Det är även meriterande om du har erfarenhet från tidigare arbete i politiskt styrd organisation. Kommunen är till ytan stor med många arbetsplatser i alla tätorter så det krävs körkort för personbil (B-körkort) för att kunna besöka dessa. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som HR-konsult hos oss behöver du vara strukturerad, med god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete. I detta ingår att hantera din tid så att så väl vardagliga som långsiktiga arbetsuppgifter kan slutföras på ett effektivt sätt. Vi förväntar oss att du är resultatinriktad och har god förmåga att samverka och samarbeta. Eftersom rollen innebär en bredd av kontaktytor inom våra olika verksamheter så behöver du ha en mycket god social kompetens. Vi erbjuder Hos oss får du en spännande roll i en organisation som präglas av stark utvecklings- och framåtanda! Du får en stabil arbetsgivare och goda möjligheter att påverka hur Bergs kommun som arbetsgivare ska fortsätta utvecklas. Vi erbjuder också möjlighet till semester- och pensionsväxling, visst distansarbete, flextid, tillgång till förmånsportalen Benify, samt årligt friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstid. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). För frågor, kontakta Josefine Åsander. Varmt välkommen med din ansökan till oss på HR-avdelningen i Berg! Kontaktinformation Fredrik Åström, HR-chef, 0687-164 02, fredrik.astrom@berg.se Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 Arbetsplats BOX 73 84521 Svenstavik
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se