Hoppa till innehåll
Crem logotyp

Finance Manager, Crem International

Sista ansökningsdag
14 december 2024 (22 dagar kvar)
Publiceringsdatum
14 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren och driven Finance Manager till Crem International i Åmotfors. Som Finance Manager kommer du att ha en central roll i organisationen och ett helhetsansvar för verksamhetens ekonomi och redovisning. Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för att ta fram högkvalitativa månadsrapporter, budgetar och prognoser, IFRS-justeringar samt hantera alla frågor rörande lagstadgad rapportering. Crem International erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utveckla företaget.

I din roll som Finance Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Producera högkvalitativa och tidsenliga månadsrapporter, budgetar och prognoser
  • Ta fram strategier för att öka verksamhetens ekonomiska hållbarhet genom lönsamhet
  • Övervaka och utveckla processer och interna kontroller
  • Utföra ad hoc-analyser proaktivt eller enligt anvisningar
  • Leda och utveckla personalen på ekonomiavdelningen

Tjänsten som Finance Manager är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Åmotfors, möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan erbjuds.

Om dig
Vi söker dig som tidigare haft en ledande befattning inom ekonomi och med fördel erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö. Rollen är komplex så vi ser gärna att du har minst 10 års erfarenhet i en högre befattning. Du har en grundlig förståelse för redovisningsprinciper, skatteregler och efterlevnadskrav och kan säkerställa korrekt finansiell rapportering mellan olika länder. Vidare ser vi att du har god kommunikationsförmåga och är trygg i att effektivt och tydligt interagera med alla nivåer av ledningen inom organisationen.

Viktigt för tjänsten är:

  • Akademisk utbildning inom ekonomi
  • Stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga
  • Förmåga att arbeta självständigt samtidigt och balansera prioriteringar
  • Goda sociala färdigheter och kommunikationsförmåga
  • Goda kunskaper i Excel och bokföringsprogram som Monitor ERP/Oracle EPM
  • Erfarenhet av IAS/IFRS är ett krav
  • Utmärkta kunskaper i engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Crem International AB
Crem tillverkar och marknadsför kaffemaskiner under tre starka varumärken - Coffee Queen, Expobar och Spengler för kontor, restauranger, catering och livsmedelsbutik. Med ett branschledande sortiment säljs våra produkter via återförsäljare på den globala marknaden i mer än 90 länder. Crem Internationals produktionsanläggningar och försäljningskontor finns i Sverige, Kina, Spanien, England och Tyskland.

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev på engelska där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult enligt nedan:

Marianne Pettersson 073-684 70 45, marianne.pettersson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Crem logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 december 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!