Hoppa till innehåll

Nämndsekreterare till kommunledningsförvaltningen

Publiceringsdatum
31 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Välkommen till kommunledningsförvaltningen i Ale kommun som från och med 1 juli består av fyra avdelningar; Ekonomi, HR, Demokrati och Invånarservice. Avdelningen Kansli och säkerhet byter då namn till Demokrati. Inom avdelningen Demokrati finns kommun- och nämndsekreterare, registratorer, jurister, arkivansvarig, kommunikatörer samt utvecklingsledare. Vi ansvarar för att erbjuda stöd åt förtroendevalda och organisation, säkerställa kvalitet i nämndadministrativa processer samt främja kompetensutveckling inom nämndprocessens specifika områden. Vi samarbetar med övriga avdelningar och förvaltningar. Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare har du en viktig roll då du bidrar till demokratin i Ale kommun. Målet är transparens och tillgänglighet avseende dokumentationens form och begriplighet. I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll. Du är också stöd åt förvaltningsledning och chefer när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess. I tjänsten ingår även sidouppdrag kopplade till kommunens olika råd, utbildningar, utredningsarbete och samordningsansvar för förvaltningsövergripande frågor. Kvalifikationer Vi söker dig med en universitets/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning i offentlig rätt och inom kommunen förekommande speciallagstiftning är meriterande. Du har arbetslivserfarenhet av rollen som kommunsekreterare eller nämndsekreterare. Vidare besitter du goda kunskaper avseende att uttrycka dig i skrift samt de språkkrav lagen ställer. Vi ser att du i ditt arbete har hög integritet, är initiativtagande, strukturerad och har en god språkliga analysförmåga. Du har en hög ambition avseende service och samarbete. Övrigt Intervjuer och tillsättning kommer ske löpande under annonseringsperioden. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
01 september 2024 (28 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se