Hoppa till innehåll
Bedege logotyp

Junior Supporttekniker till IT-företaget Bedege!

Sista ansökningsdag
25 oktober 2024 (28 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Här får du som junior möjligheten att utvecklas inom IT på lång sikt inom ett familjärt bolag som satsar på sina medarbetare. Är du redo att växa inom yrkeslivet och bygga på dina IT-kunskaper? Välkommen in med din ansökan då Bedege är ute efter sina nästa medarbetare så snart som möjligt.

Information om tjänsten

Bedege är ett komplett IT-bolag och erbjuder IT-lösningar och förvaltning till sina kunder, främst inom Retail- och restaurangbranschen. Supportteamet internt består av 16 personer som arbetar med 1st och 2nd line-ärenden, de hjälps alla åt i stort som smått och har riktigt roligt ihop.

Professionals Nord söker för Bedeges räkning en Supporttekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bedege. Alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
  • En gedigen introduktion och att skugga duktiga kollegor som ser fram emot att dela med sig av sin kunskap
  • Ett fint kontor i Norrtull
  • Goda utvecklingsmöjligheter beroende på vad du brinner för, exempelvis större support-ansvar för specifika kunder alternativt om du vill djupdyka i det tekniska på en mer avancerad nivå
  • En del av ett familjärt bolag där varje individ blir sedd
Arbetsuppgifter

I rollen som Supporttekniker hjälper du Bedeges kunder med 1st- och 2nd line-ärenden, primärt via telefon men även via mail, fjärrstyrning samt ärenden som kommer in via deras ärendeportal. Ärendena varierar och det kan exempelvis handla om:
  • Felsökning i dataflöden och backoffice-system
  • Återställa lösenord via Active Directory
  • Guida kund gällande omstart av terminaler och utrustning på plats
  • Stötta ekonomiansvariga då problem med bokföringen uppstår i systemet
  • Felsökning av specifik hårdvara
  • Nätverksproblem
Kunderna består av namnstarka aktörer på marknaden och supporten bedrivs 365 dagar om året mellan 06-22 på vardagar samt helger för att på så sätt bibehålla högklassig service och ge kunderna möjlighet att fortsatt driva sin verksamhet och försäljning framåt. Du arbetar enligt ett rullande schema och helgpass förekommer ungefär var 4e/5e vecka.


Vi söker dig som

  • Har ett gediget intresse för IT och som är ute efter en långsiktig och varierad roll inom IT.
  • Du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder.
Om du har utbildning inom IT eller erfarenhet av likande roll är det meriterande.

På kontoret har de en prestigelös stämning och för att lyckas i rollen är det viktigt att du är en lagspelare som älskar att lära sig nya saker. Du är även tålmodig och serviceinriktad gentemot kunderna.

START: Omgående, enligt ök.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm, Norrtull
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Filippa Furugren

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Bedege logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 oktober 2024 (28 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bedege har en unik branschkunskap tillsammans med en lång och fin historia, där våra erfarenheter både inom IT och verksamhetsstyrning och främst inom detaljhandeln, har sin början i mitten av åttiotalet. Mycket har hänt på vår resa och vi är mycket stolta över vår bakgrund, men vi vill ändå fokusera på nuet och kanske ännu hellre titta framåt. Det är ju på detta sätt Bedege ska växa; tillsammans med kunderna.