Hyresdebiterare sökes till spännande konsultuppdrag!
Sista ansökningsdag
16 oktober 2024 (19 dagar kvar)
Publiceringsdatum
17 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Johanna Kalered Martinsson
Telefon
Om företaget
Vår kund har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar, vilket gör dem till en av Göteborgs största hyresvärdar. De är cirka 400 personer som jobbar inom bolaget, och de arbetar alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans. Verksamheten präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus.
Om Tjänsten
Som hyresdebiterare hos vår kund kommer du att arbeta med administrativa uppgifter och hantera tuffa telefonsamtal, inklusive kontakter med socialtjänsten och avhysningar. Vi söker dig som är driven, professionell och har förmågan att uttrycka dig tydligt och sakligt. Du ska kunna bemöta människor på ett mjukt men bestämt sätt.
Dina Arbetsuppgifter
Vi tror att du som söker:
Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till sommaren 2025 till att börja med, och med önskad start 1 oktober. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.
Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Vår kund har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar, vilket gör dem till en av Göteborgs största hyresvärdar. De är cirka 400 personer som jobbar inom bolaget, och de arbetar alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans. Verksamheten präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus.
Om Tjänsten
Som hyresdebiterare hos vår kund kommer du att arbeta med administrativa uppgifter och hantera tuffa telefonsamtal, inklusive kontakter med socialtjänsten och avhysningar. Vi söker dig som är driven, professionell och har förmågan att uttrycka dig tydligt och sakligt. Du ska kunna bemöta människor på ett mjukt men bestämt sätt.
Dina Arbetsuppgifter
- Hantera uteblivna betalningar av hyror och hjälpa hyresgäster att undvika vräkning.
- Fatta beslut gällande anstånd, vidare inkassoåtgärder, upprättande av avbetalningsplaner, uppsägning av hyreskontrakt och i sista hand, vräkningar.
- Administrativa uppgifter som upprättande av underlag, viss bokföring, brevutskick, systemregistrering, uppföljning och utredning.
- Mycket kontakt med hyresgäster, distriktspersonal, inkassobolag och myndigheter, mestadels via telefon och mejl.
- Samarbeta med tre fast anställda kollegor och arbeta hemifrån två dagar i veckan efter upplärning.
Vi tror att du som söker:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, sociologi, juridik eller liknande.
- Har erfarenhet av inkasso- eller fastighetsbranschen (meriterande).
- Är noggrann, strukturerad och utåtriktad.
- Har lätt för att samarbeta och bemöta alla typer av människor.
- Är prestigelös och lösningsorienterad.
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
- Har erfarenhet av systemet Fast 2 och Lime (meriterande men inte ett krav).
- Ett uppdrag som sträcker sig åtminstone fram till sommaren 2025.
- En konkurrenskraftig lön.
- Flexibla arbetstider.
- Möjlighet att börja den 1 oktober eller tidigare.
- Fina lokaler i centrala Göteborg och en härlig arbetsplats med god stämning mellan kollegor.
Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till sommaren 2025 till att börja med, och med önskad start 1 oktober. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.
Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!