Payroll/HR Shared Services Specialist till Nynas!

Payroll/HR Shared Services Specialist till Nynas!

Till Nynas söker vi nu dig som vill arbeta med Löne- och HR-administration med fokus på lönekörning. I rollen kommer du arbeta brett inom lön, där du får möjlighet att applicera dina akademiska och/eller arbetslivserfarenheter i ett praktiskt sammanhang på en unik arbetsplats. Du kan förvänta dig en roll som både kommer stimulera din sociala kompetens, då du har många kontaktytor, likväl som din initiativtagande förmåga där dina idéer välkomnas. Är du en person med stort engagemang och vilja att lära dig och är du tillgänglig omgående? Då vill vi att du ansöker redan idag! Vi tillämpar löpande urval.




Arbetsuppgifter
  • Löneadministration med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare.
  • Vara kontaktpunkt för lön och HR administrativa frågor från verksamheten.
  • Skriva, följa och uppdatera arbetsrutiner kopplat till lön och HR processer.
  • Uppdatering i HR system, lönesystem och reseräkningar.
  • Vara delaktig i att forma organisationens arbetssätt.
Arbetsuppgifter


Kvalifikationer
  • Erfarenhet av löneadminstration, vilket du motiverar i din ansökan.
  • God vana av Excel.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Har möjlighet att utgå från kontoret i Johanneshov och även kunna vara på plats i Nynäshamn någon gång i veckan.

Meriterande:

  • Vi ser det starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare.
  • Erfarenhet av lönesystemet HR-plus.
  • Erfarenhet av Flex HRM för reseräkningar.

Som person är du:

  • Flexibel med god prioriteringsförmåga.
  • Serviceinriktad där du besitter en god kommunikativ förmåga.
  • Strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt.

Dina personliga egenskaper är något vi ser starkt på för denna tjänst. Utöver egenskaperna som beskrivits ovan ser vi att du är en person som gillar att arbeta med lön och hantera siffror, samt att du har en stark vilja att lära dig och utvecklas. Då tillfälliga arbetstoppar kommer att förekomma under lönekörning innebär det att du även är en person som kan hantera detta på ett lösningsfokuserat och positivt sätt.

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till 1 månads uppsägningstid.
  • Timbaserad månadslön.
  • Omfattning: Konsultuppdrag på heltid som kommer fortlöpa under hela 2023.
  • Placering: Du kommer att utgå från deras kontor i Johanneshov, men även vara på plats i Nynäshamn någon gång i veckan. Vidare finns det möjlighet att arbeta digitalt ca 2 dagar i veckan efter introduktion.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Jobbkrav
Mer info
Område Utland
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 20 mars 2023 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se