Ekonomiassistent till spännande flygbolag!

Ekonomiassistent till spännande flygbolag!

Vi söker dig som är junior ekonomi och är redo för nästa lärorika steg i din karriär! I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba på ett spännande och innovativt företag i flygbranschen. Låter det som en spännande tjänst för dig är du varmt välkommen in med din ansökan!




Arbetsuppgifter

Du blir en del av ekonomiteamet bestående av sex personer inklusive redovisningschefen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för leverantörsreskontran i ett eller flera bolag. Du kommer att jobba med att jobba med rapportering av statistik, moms- och skattehantering, samt jobba med systemadministration avseende valutakurser, kontoplan och leverantörsregister. Förbättringsarbete är centralt för tjänsten där du löpande kommer att identifiera och implementera innovativa ideér för arbetsrutiner.

Den här tjänsten är placerad på Bromma flygplats, med möjlighet till distansarbete. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:

  • Kontering och periodisering av leverantörsfakturor samt hantera betalningar manuell
  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Kundreskontraarbete
  • Avstämning av kassa-bank
  • Reserveringar i bokslut
  • Hantering och avstämning av anläggningsregister
  • Lagerhantering, bokningar in/ut
Arbetsuppgifter


Kvalifikationer
  • Har en examen i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola.
  • Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet från likande roll och en god förståelse för ekonomiflödet
  • Har god systemvana och goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal samt skrift
Det är meriterande om du
  • Har flera års arbetslivserfarenhet av liknande roll
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från flygbranschen
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en social och positiv person. Du räds inte att ta egna initiativ och trivs i nära samarbete med andra. Du är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att fokusera på följande beteenden:
  • Strukturerad
  • Kvalitetsmedveten
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning
  • Placering: Stockholm, Bromma
Processens steg
  • Kortare telefonintervju
  • Logik- och personlighetstest
  • Djupintervju med Academic Work
  • Intervju med kund
  • Referenstagning och beslutsfattande

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Jobbkrav
Mer info
Område Utland
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 20 mars 2023 (53 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se