HR- och löneadministratör sökes!

HR- och löneadministratör sökes!

En myndighet i Stockholm söker härmed en administratör med huvudinriktning inom HR- och lön. Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på bl.a. ekonomi- och personaladministrativa frågor. Du är spindeln i nätet och sköter administrativa uppgifter och stöttar organisationen inom olika administrativa områden.

Tjänsten är heltid och beräknas pågå i 6 månader, men möjlighet till förlängning finns. Arbetstiden är dagtid, måndag-fredag.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är:
  • Diarieföring, registrering, fakturahantering
  • Kostnader i mål (KIM)
  • Registrering och uppföljning av lönepåverkande händelser
  • Kollektivavtalstolkning
  • Sammanställning av information och statistik
  • Lönefrågor och administration av utbildningstjänstgöring
  • Anställningskontrakt mm.
  • Kontakt både internt och externt
Krav som ska uppfyllas är:
  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper i lönesystem (exempelvis Heroma, Agda m.fl.)
  • Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
  • Kännedom om lagar och förordningar på området, exempelvis kollektivavtalstolkning, SemL, FLL, ATL, SjLL
  • God kunskap i svenska, i både tal och skrift
Vi söker en person som kan arbeta självständig och också har god samarbetsförmåga och stark servicekänsla. Personen kan ta ansvar för sina arbetsuppgifter. Vidare ska personen vi söker vara flexibel, ha prioriteringsförmåga och stresstålighet då arbetet i perioder innebär att arbeta mot deadlines. Personen ska också måna om att upprätthålla struktur, effektivitet och noggrannhet.

Vi arbetar med ett aktivt medarbetarskap som präglas av ansvar, delaktighet och engagemang. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid intervju.

Ort: Stockholm

Befattning: HR- och löneadministratör

Omfattning: 100%

Om oss:

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se
Mer info
Område Utland
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 25 feb 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se