Jobba som Junior Sales & Campaign Manager i Amsterdam!

Jobba som Junior Sales & Campaign Manager i Amsterdam!

Vi söker svensktalande säljprojektledare inom content marketing till vår kunds kontor i Amsterdam!

I rollen som Junior Sales och kampanjchef ansvarar du för en temafokuserad cross-media-kampanj under åtta veckor i taget. Du driver kampanjen som din egna - från idé till färdig produkt. Fokus ligger på försäljning, men du kommer även att fungera som rådgivare inom content marketing och projektledare med eget ansvar. Det är med andra ord ett varierat jobb. Telefonen blir ditt viktigaste verktyg och försäljningen sker till företag över hela Sverige.

OM VÅR KUND:

Denna content marketing-byrå grundades för 9 år sedan som ett litet medieförsäljningsföretag med drömmen om att bli den största innehållsbyrån i Europa. Sedan dess har de skapat framgångsrika innehållskampanjer i sex länder, har över 50 anställda och arbetar med de ledande experterna, mediepartnerna och distributionskanalerna på marknaden.

Drömmarna slutar inte här! De fortsätter att växa och vill göra detta tillsammans med människor som brinner för smarta distributionslösningar, kvalitetsinnehåll, professionella försäljningstrattar och långsiktiga kundrelationer. Grunden för framgången, precis som för 9 år sedan, är att sprida våra kunders berättelser genom att ingå exklusiva avtal med de största mediehusen, producera högkvalitativt innehåll och distribuera det på ett kreativt och attraktivt sätt genom de ledande mediekanalerna för att inspirera målgruppen.

Om rollen som Junior Campaign Manager

På detta företag arbetar du i ett säljteam med 20-25 Campaign Managers, med blandad bakgrund och erfarenhet. Tillsammans erbjuder ni distributionslösningar online och i tryck via media. Du har majoriteten av dina dagliga kontakter med beslutsfattare på stora och medelstora företag i Sverige och världen över. Dialogen sker per telefon, där du skräddarsyr den bästa lösningen efter kundens behov och guidar dem i försäljningsprocessen.

De viktigaste uppgifterna
  • Forskning om företag, förvärv och uppföljning av leads
  • Kontinuerlig analys av företagsklimatet – nya pressmeddelanden, vilka produkter som är på väg att lanseras, vilka världshändelser som påverkar branschen etc.
  • Säljsamtal (inkommande och utgående)
  • Forskning och analys av potentiella kunders branscher/tjänster
  • Erbjud skräddarsydda lösningar i tryck och online
  • Uppföljande samtal och efterförsäljning
Vem letar vi efter?

Vår kund tror inte på hierarkier, utan på entreprenörskap, talang, mentalitet och professionalism. För att passa bra med dem måste du dela dessa värderingar och vara villig att göra det arbete som krävs - för bra försäljningsresultat är ingen slump. Du har helst erfarenhet av försäljning, särskild erfarenhet av medieförsäljning krävs inte. Det viktiga är istället att man – precis som dem – letar efter lösningar för kunder och nära affärer som är framgångsrika för både företaget och kunden.
  • Är självsäker, självgående och opretentiös.
  • Sikta mot toppen och arbeta hårt för att nå uppsatta mål och budget.
  • Arbetar självständigt för att lösa olika uppgifter och har ett strukturerat arbetssätt.
  • Är stresstålig och har en positiv energi som du gärna delar med dig av – samarbete är en förutsättning för framgång.
  • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av försäljning, annan relevant arbetslivserfarenhet eller eftergymnasial utbildning.
Din första gång på kontoret

Under din första vecka på jobbet kommer du att introduceras till teamet, med dedikerade affärsutvecklare som dina närmaste kollegor och mentor. Du kommer att utbildas i deras produkter, försäljningstekniker, kampanjforskning och börja genomföra dina första kundsamtal. Vad som händer sedan är helt upp till dig. De erbjuder snabb karriärutveckling för dig som är ambitiös och uppmuntrar till en karriär inom företaget – här är det du som sätter ribban.

Fördelar

Fast grundlön med generös provisionsmodell

Regelbundna incitament

En kreativ och dynamisk arbetsmiljö på en entreprenörsdriven contentbyrå

Möjligheten att arbeta med några av de ledande företagen och branschorganisationerna i Nederländerna.

Position inom ett ungt, dynamiskt och sammansvetsat team

Sysselsättning: Heltid, 100%.

Nordic Jobs Worldwide

Nordic Jobs Worldwide är ett professionellt nordiskt rekryteringsföretag fokuserat på att koppla samman kandidater från Sverige, Finland, Norge och Danmark med företag från hela världen.

Nordic Jobs Worldwide är störst i Norden på språkrekrytering, med kontor i Oslo, Tallinn, Malaga, Malta och Lissabon. Vi matchar de mest spännande jobben med nordiska talanger i hela världen. Vi har hjälpt över 3000 personer att hitta sitt drömjobb med våra 300+ partners i över 30 olika länder.
Mer info
Område Utland
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.nordicjobsworldwide.com/
Sista ansökningsdag 15 aug 2022 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nordic Jobs Worldwide are helping Nordic speaking candidates to find jobs abroad. Our ambition is to match the most exciting jobs around the world with candidates from the Nordic region.

With our own job portal www.nordicjobsworldwide.com and head quarter in Norway with hubs in Sweden, Denmark and UK, we can challenge the international recruiting market. With employees from Sweden, Norway and UK we have the best knowledge how to find the right candidates in every local market. We have over 30 years of experience together in the industry and a very big network.

Find your dream job - tomorrow is a new day!