Hotellreceptionist till Hotel Copenhagen

Hotellreceptionist till Hotel Copenhagen

Vill du anta nya utmaningar som hotellreceptionist på Hotel Copenhagen i Köpenhamn? Är du en serviceminded, självgående och lättlärd person med erfarenhet av hotell eller vandrarhem? Då ska du söka tjänsten som hotellreceptionist på Hotel Copenhagen. Du kommer arbeta i en utvecklande roll på ett gemytligt hotell i centrala Köpenhamn med 15 minuters gångavstånd från Tivoli. Hotellet har 35 fräscha rum och hög standard på sin service.

Tjänsten är en heltidstjänst och innebär att du flyttar till Köpenhamn. Urval och intervjuer kommer att starta i januari 2019. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Din roll som receptionist innebär att vara hotellets ansikte utåt. Du kommer självständigt ta hand om allt från att ta emot och ge service till hotellets gäster till att hålla ordning och reda i hotellets entré. Arbetsuppgifterna är många och varierande under ett högt tempo. Vidare kommer du att få en inblick i alla ansvarsområden som finns på ett hotell och du intar en ansvarsfull roll för hotellets alla områden.

Du kommer även att ansvara för:
  • diverse administrativa arbetsuppgifter
  • ta emot inkommande samtal, mail och posthantering
  • alla hotellbokningar samt incheckningar och utcheckningar
  • ankomstregistreringen av fakturor
  • all försäljning på hotellet samt enklare ekonomisysslor
  • frukostbuffén
Arbetsschemat varierar mellan dag och kvällspass och du delar passen med trevliga kollegor som också bor i närheten av hotellet. Dagpassen är mellan 07:00 - 15:00 och eftermiddag/kvällspassen är mellan 14:45-23:00. Nattjour via telefon förekommer vid kvällspassen.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig med gymnasial eller eftergymnasial utbildning gärna inom hotell- och restaurangbranschen och med en ambition att arbeta och utvecklas inom branschen i framtiden.

Som person är du serviceminded, noggrann, stresstålig och gillar säljutmaningar. I denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Trycket är ofta högt därav att du måste trivas med att ha många bollar i luften. Att du är självgående och har förmågan att kunna kommunicera med alla sorters människor ser vi som en självklarhet. Det är meriterande om du har jobbat några år inom hotell och i reception.

Du har goda IT-kunskaper och du har förmågan att lära dig nya saker snabbt. Som person motiveras du av att arbeta självständigt och att få ta mycket eget ansvar. Du har ett språkintresse och kan behärska svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Kunskaper i danska är meriterande men inte ett krav.

Förmån

Det finns möjlighet att hyra en lägenhet till ett lågt pris i centrala Köpenhamn. Lägenheten är belägen i en fastighet nära hotellet.
Mer info
Område Utland
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 jan (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.