Driven Redovisningschef till internationellt bolag

Driven Redovisningschef till internationellt bolag

Gazella rekryterar nu en Redovisningschef till ett internationellt och spännande bolag med kontor på Malta. I din roll som Redovisningschef kommer du att ha personalansvar för en grupp Juniora och Seniora Redovisningsekonomer samt arbeta brett med redovisningen. Detta är en bra möjlighet för dig som vill utveckla dina ledaregenskaper, vill påbörja din internationella karriär samt växa inom ett spännande bolag.

Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag.

Din utmaning
  • Personalansvar för ett team bestående av Juniora och Seniora Redovisningsekonomer.
  • Stötta ditt team i arbetet med den dagliga redovisningen.
  • Ansvara för månads-, kvartals och årsbokslut samt skatt- och moms.
  • Arbeta med finansiell rapportering och supportera i budgetarbetet samt affärsbeslut.
  • Delta i det löpande arbetet med budget och prognos.
  • Hantera interna och externa kontakter med bland annat revisorer.
  • Driva diverse projekt för att förbättra processer och rutiner inom redovisningen och den finansiella rapporteringen.
  • Arbeta nära verksamheten och andra intressenter i bolaget.
Erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har minst tre års erfarenhet av arbete inom redovisning. Vi söker dig som har erfarenhet av personalansvar och att leda ett team sedan tidigare. Kanske har du arbetat inom revision och sedan klivit över i en roll som Redovisningschef och är nu intresserad av att vidareutveckla dina ledaregenskaper inom ett internationellt bolag där du får möjligheten att växa? Vi värdesätter din personliga inställning högre än din erfarenhet och därför är det viktigt att du har vilja och förmågan att ta dig an nya utmaningar samt att självständigt initiera samt driva projekt med hög kvalitet. Det är meriterande om du tidigare studerat eller arbetat utomlands tidigare. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska samt har erfarenhet från arbete i Officepaketet.

Personliga egenskaper
Som person är du positiv, kommunikativ, initiativtagande och gillar utmaningar. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är en ledare som stöttar dina medarbetare samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du trivs även i en händelserik miljö med internationell prägel där du har många kontaktytor. Den här positionen ger dig en enorm möjlighet att växa samt arbeta nära verksamheten, få ägandeskap och bidra till affärsbeslut.

Gazella
Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Ansökan
Har vi fångat ditt intresse? Registrera ditt CV genom att klicka på ansök-knappen! Har du frågor är du välkommen att kontakta Katarina Milenkovic Radosavljevic som är ansvarig rekryterare för denna tjänst, katarina.milenkovic@gazella.se

Gazella arbetar ständigt med en rad spännande bolag, i flera olika branscher. Är du ekonom eller ledare? Skicka in ditt CV för att öka dina chanser till nya jobbmöjligheter!
Mer info
Kontaktperson Katarina Milenkovic Radosavljevic
Telefon 076 176 01 06
Område Utland
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Ekonomi, Redovisningsekonom, Ekonomichef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 19 sept 2020 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Gazella strävar efter att vara den givna konsult- och rekryteringspartnern inom ekonomi och finans. Våra nytänkande och engagerade medarbetare har själva lång operationell erfarenhet eller bakgrund inom ekonomi eller personal och arbetar i mindre team, specialiserade på olika roller. Det gör att vi har god förståelse för alla tjänster, på alla olika nivåer inom ekonomifunktionen. Vi hittar briljanta och presterande ekonomer! Gazellas familjära personalkultur, vårt stora engagemang för att upprätthålla kontakten med våra kandidater samt ett skräddarsytt searchverktyg, bidrar till vår förmåga att leverera en snabb, flexibel och preciserad tjänst.