Affärsansvarig E-Commerce Manager

Affärsansvarig E-Commerce Manager

Placering: Ballerup/Kolding, Danmark

Vill du följa med på en spännande tillväxtresa i Norden tillsammans med Armadan A/S, ett av Danmarks mest ambitiösa företag inom teknisk isolering för byggbranschen, under konceptet "Always on, Always Easy" och samtidigt få fart på din karriär inom e-handel och företagsledning?

Vår ambition att vara kundernas föredragna partner behöver förstärkas genom en stark onlinenärvaro.

Som Manager ansvarar du för att utveckla och driva ett helt nytt onlinebaserat affärsområde med marknadens starkaste varumärken. Din första uppgift blir att ta fram ett stabilt fundament och en stark strategi i samarbete med koncernens utvecklingsteam.
Därefter ansvarar du för:
  • Utveckling och implementering av affärsstrategi och e-handelsplattform
  • Budgetering, mål och handlingsplan i samarbete med koncernens Business Unit Manager
  • Utveckling, drift och underhåll av e-handelsplattformen
  • Underhåll och utökning av produkt- och kunddata
  • Onlinemarknadsföring av "Always on"-aktiviteter, kampanjer och tydlig varumärkesprofilering
  • Prestandaoptimering och rapportering.
Du har ett nära samarbete med externa partners, koncernens övergripande servicefunktioner, såsom marknadsföring, produkthantering, ekonomi och IT samt utvecklar din egen kundtjänstpersonal.
Du får referens till koncernens Business Unit Manager. Det blir lite resor i jobbet - både hemma och utomlands.

Vi förväntar oss att du arbetar strategiskt, affärsorienterat och är "hands on" samtidigt som du har kunden i åtanke. Att du med ett kommersiellt digitalt tänkesätt, ett datadrivet förhållningssätt och fokus på kundbeteende skapar den bästa och mest lönsamma kundupplevelsen genom starka digitala beröringspunkter och tjänster. Du talar och skriver engelska - kunskaper i nordiska språk är ett plus.

Till det ser vi att du har lång erfarenhet av
  • e-handelshantering och -utveckling från liknande befattningar - gärna som ansvarig och drivande för utvecklingsuppgifter
  • förståelse för system och integration: CMS, PIM, ERP
  • konverteringsoptimering, användarupplevelse och innehållsutveckling
  • ledning, projektledning eller teamledning.
Du motiveras av att skapa resultat. Du tar ansvar och arbetar proaktivt, strukturerat och dataorienterat för att nå våra tillväxtmål.

Vi erbjuder ett spännande och dynamiskt jobb. Du blir en del av en informell miljö där vi arbetar tillsammans för utveckling och resultat. Du erbjuds konkurrenskraftig lön och bonusmöjligheter, ett bra pensionssystem och ett jobb där du kan utveckla din kompetens.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Business Unit Manager Thomas Dalsgaard på +45 5267 9766

Ansökan och CV skickas till Business Unit Manager Thomas Dalsgaard via ansog@beijerref.dk senast den 15 augusti 2021. Vi genomför intervjuer löpande och avslutar ansökningsprocessen när rätt kandidat hittats.

Armadan - en del av Beijer Ref
Armadan är idag Danmarks ledande grossist och rådgivare inom teknisk isolering. Med ett starkt produktsortiment och en hel del tekniskt kunnande säkerställer vi solida lösningar för byggbranschen.

Beijer Ref är världens största kylgrossist med verksamhet inom kylning, klimatkontroll och teknisk isolering. Koncernen är globalt representerad med bolag i 37 länder och omsatte 2020 14 miljarder kronor. www.beijerref.com
Mer info
Kontaktperson Thomas Dalsgaard
Telefon +45 5267 9766
Område Utland
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Ekonomi, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 15 aug 2021 (17 dagar kvar)