Operativ inköpsassistent

Operativ inköpsassistent

Vi söker nu dig som vill arbeta i en ansvarsfylld operativ roll som inköpsassistent hos vår kund. Har du tidigare erfarenhet av inköp och affärssystemet SAP och en önskan att arbeta i ett globalt företag hoppas vi att du söker idag. Vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

Med din erfarenhet och intresse för inköp kommer du passa hos vår kund. De är en global aktör som utvecklar och producerar lösningar baserade på trä och biomassa för en mängd olika branscher runtom i världen.

Som inköpsassistent i gruppen inköp & logistik ges du möjligheten att fortsätta din karriär och stärka ditt CV. Du blir en del av ett team som är utspritt i Sverige och utomlands och kommer främst arbeta mot site i Sverige. Rollen är rent operativ och innebär framförallt upprättande av inköpsordrar och kringliggande administration.

Du erbjuds
  • En självständig roll där du ansvarar för egna ordrar såväl som stöttar avdelningen där det behövs.
  • En anställning som konsult under sex månader med goda chanser till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Skapa och hantera inköpsordrar baserat på fabriksbehov i enlighet med förhandlade kontrakt, företagspolicys och rutiner.
  • Säkerställa och följa upp att egna beställningar hanteras professionellt fram till leverans och betalning.
  • Bekräfta alla egna beställningar och efterföljande leverans.
  • Utföra beställningar, uppdateringar och underhåll i SAP MM.
  • Uppdatera serviceavtal och priser i SAP MM samt sköta uppdatering och underhåll av ramavtal.
  • Agera kontaktperson för datahanteringsprocessen mot leverantör.
  • Fungera som nyckelanvändare för slutanvändare i SAP MM och Fiori-relaterade inköpsprocesser, t.ex. rekvisition, skapande och godkännande.
Vi söker dig som
  • Har minst två års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter i en operativ roll som inköpare.
  • Har en för jobbet relevant utbildningsbakgrund samt god erfarenhet av affärssystemet SAP MM.
  • Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken förekommer i ditt arbete.
Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet och tidigare har arbetat inom massaindustri.

Som person är du:
  • Självgående
  • Noggrann
  • Strukturerad
Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid sex månader med goda chanser till förlängning.
  • Placering: Karlstad (flexibelt).
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se