Redovisningsekonom till stort företag i Ystad

Redovisningsekonom till stort företag i Ystad

Vill du arbeta som redovisningsekonom och har erfarenhet av back-office? Är du en person som är mån om kvaliteten på ditt arbete och kan hugga tag där det behövs? Då kanske det är dig vi söker!

Nu söker vi för kunds räkning en framåt och driven redovisningsekonom till ett bolag i Ystad. Du kommer stötta upp en back-officeavdelning och få vara en del av ett härligt positivt gäng! Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med start i november där du får chansen att utvecklas i din arbetsroll i en spännande miljö.

Arbetsuppgifter
  • Löpande redovisning
  • Hantering av kund- och leverantörsreskontra
  • Momsdeklarationer och Intrastat
  • Månadsbokslut
Din bakgrund
  • Minst 3 års erfarenhet av redovisning
  • Civilekonom / YH-utbildning
  • Meriterande med erfarenhet inom back-office
  • Mycket god kunskap inom Excel
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
För att passa i denna arbetsroll behöver du vara kommunikativ och förtroendeingivande. Du är en social person som har lätt för att skapa nya kontakter och relationer. Vidare ser vi att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter men fortfarande har humor och en positiv attityd gentemot dina arbetskamrater. Det är naturligt för dig att vara flexibel och ställa upp om dina kollegor behöver hjälp. Tjänsten ställer också krav på att du stundtals kan hantera en större arbetsbelastning.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag minst 6 månader

Ort: Ystad
Start:
November
Lön:
Enligt överenskommelse

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Claes på 0721-830576. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-10-18.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Redovisningsekonom
Mer info
Område Ystad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.