Utvecklande administratörsroll till GK Rör AB

Utvecklande administratörsroll till GK Rör AB

Vill du följa med på GK Rörs resa och ta nästa steg i din karriär inom administration? Drivs du av att utföra och utveckla det löpande arbete med service, order och fakturering samtidigt som du vill vara med och upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och medarbetare? Välkommen in med din ansökan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu en administratör till GK Rör AB med placering i Ystad. Rollen som administratör innebär att du kommer att arbeta brett med projekthantering, ekonomi, kunder och leverantörer. Du kommer att utföra dina arbetsuppgifter i nära samverkan med en administratörskollega, avdelningschefer/projektledare samtidigt som du kommer att upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och medarbetare. Hos GK Rör AB kommer du arbeta tillsammans med engagerade kollegor. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos GK Rör AB. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig initialt sex månader framåt. Möjligheter kan finnas att uppdraget förlängs, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att ha en viktig funktion i arbetet med att skapa en effektiv produktion med bra lönsamhet. GK Rör ABs avsikt är att skapa en organisation med en uppföljning med en nära koppling till affärsstödjande system i företaget. Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara följande:

Löpande arbeta med service, order och fakturering.

Hantera leverantörsfakturor, ankomstregistrering, bevakning och registrering av nya leverantörer

Administrera serviceavtalen

Ansvara över personaladministration som till exempel ID06, utbildningar, semesterplanering, installation av telefoner samt beställning av kläder

Medverka i projektadministrationen i affärssystemet Entre

Du kommer även att svara i telefon, administrera bilar, beställa kontorsmaterial samt stödja distriktschef och avdelningschefer.

Vi söker dig som

Vi söker dig som är serviceinriktad och som har erfarenhet av att arbeta i en administratörsroll sedan tidigare. Du trivs att vara spindel i nätet samt har förståelse för företagsverksamheten, leverantörsfakturor och personal.

Vi söker en person som:

Har relevant utbildning inom ekonomi och administration

Har minst tre års arbetslivserfarenhet från en administrationstjänst

Har mycket god systemvana och kan hantera Officepaketet väl

Har erfarenhet av att arbeta i större affärssystem

Har god förmåga att utrycka dig flytande på svenska både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Entre och/eller om du har erfarenhet av en administratörsroll inom ett bygg- eller entreprenadföretag.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, vardagar
  • Placering: Förskeppsgatan 9, 271 55 Ystad
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Ystad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

GK Rör AB utför alla typer av rörinstallationer, såväl nyproduktion som ombyggnader och service. Verksamheten expanderar kraftigt och utgår idag från fyra distrikt; Öst (Uppsala), Stockholm, Nord (Luleå) och Syd (Ystad/Malmö). Verksamheten i Stockholm har tillkommit genom ett förvärv i månadsskiftet augusti/september och drivs genom tre helägda dotterbolag. GK Rör omsätter idag därmed ca 500 Mkr per år, har ca 300 anställda och står inför att ta nästa steg i en planerad expansion.

GK Rör AB är en del av Gunnar Karlsen Sverige AB. Gunnar Karlsen erbjuder rådgivning och tjänster inom tekniska installationer för alla typer av byggnader, under hela deras livslängd. Våra lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom samt flera årtionden av erfarenhet inom installation och service. Vi vill med vår expertis inom el, ventilation, rör, byggnadsautomation, energi och kyla skapa ett hälsosamt inomhusklimat i framtidens byggnader. GK Sverige ägs av Gunnar Karlsen AS med säte i Oslo, Norge. GK-koncernen har drygt 3 000 medarbetare och en omsättning på över 6 miljarder.