Digital Service Manager

Digital Service Manager

Är du vår nya Digital Service Manager på EvoBus Sverige?

En omväxlande och spännande tjänst för dig som vill vara med och utveckla och stärka vår position på marknaden. Vår strävan är att våra kunder ska mötas av marknadens bästa kompetens, service och kvalitét.

Vi söker nu en driven och engagerad Digital Service Manager med högt fokus på implementering ny digital teknik.

I din roll ansvarar du för marknadsföring, produktutbildning, support och produktledning. Som Digital Service Manager har du kontinuerlig kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland och dina kollegor i andra länder. Vid internationella möten deltar du som representant för Sverige.

Du arbetar inom affärsområdet Serviceavtal och rapporterar till Key Account Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
  • Utveckla nationella marknadsföringskampanjer för att öka försäljningen av digitala tjänster.
  • Stötta säljorganisationen i distribution och rådgivning av digitala tjänster till kunderna.
  • Utföra behovsanalyser hos kund.
  • Stötta kunder vid implementering och aktivering av digitala tjänster.
  • Vara support för digitala tjänster efter försäljning.
  • Genomföra utbildningar.
  • Driva produktanpassningar och utveckling av tjänsterna.
  • Omvärldsbevakning.
Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har hög teknisk kompetens och säljerfarenhet, har du även kompetens inom fordon så är det meriterande. Har du erfarenhet från branscher som ligger i framkant gällande övervakningsteknik så är det intressant bakgrund. Du har goda IT-kunskaper och du behärskar obehindrat engelska i tal och skrift, tyska är meriterande.

Personlighet

Du är en kommunikativ relationsbyggare med hög affärsmässighet, vidare har du stort resultatfokus och gillar att påverka. Du kommer att jobba med ny teknik så din förmåga att lösa problem är viktig.

Vårt erbjudande till dig!

Vi är i stark medvind, fortsatt expansion och tillväxt. Du erbjuds ett helhetsansvar för våra nya digitala tjänster. Ett omväxlande och utvecklande uppdrag i ett internationellt företag med välkända varumärken och kompetent personal. För din personliga utveckling sker kontinuerlig utbildning både i Sverige och i Tyskland.

Arbetstider: Dagtid

Placeringsort: Vetlanda

Anställningsform: Heltid, tillsvidare.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan: Tjänsten söker du senast 14 oktober direkt på www.codeq.se under rubricerad tjänst

Kontakt: I denna rekrytering samarbetar EvoBus Sverige med Codeq AB. Frågor och ärenden kring tjänsten besvaras av Codeq AB, Sören Holmlind 0515 - 128 00.
Mer info
Område Vetlanda
Yrkesroll Organisation & ledning, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 okt (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EvoBus Sverige AB is a wholly owned subsidiary of Daimler AG, which is currently the world's largest manufacturer of buses. EvoBus Sverige AB is responsible for sales of Mercedes-Benz and Setra buses, aftersales services under the brand name OMNIplus and sales of used buses under the brand name BusStore. For more information, please visit www.evobus.se