

Säljare/Account Manager till PreZero
Brinner du för försäljning och att bygga nya och långsiktiga relationer? Har du dessutom erfarenhet av försäljning och motiveras av att få genomföra spännande affärer? I rollen som säljare hos PreZero ges du möjlighet att få arbeta i ett väletablerat företag som just nu befinner sig på en spännande utvecklingsresa.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero.
Om företagetSedan början på 2021 har företaget nya ägare och har därmed bytt namn till PreZero (tidigare SUEZ). De är samma bolag som tidigare med samma höga service, tjänster och kontaktpersoner. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från deras kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I företagets vardag är kundnytta lika med miljönytta.
Du erbjuds ett spännande och varierande arbete tillsammans med goda kollegor. Eftersom PreZeros personal är en av deras viktigaste resurser och en förutsättning för att företaget ska fungera, är det viktigt för dem att du trivs och mår bra på jobbet. Just nu befinner sig PreZero på en spännande utvecklingsresa, där stora satsningar genomförs för säljorganisationen.
I rollen som säljare kommer du att sälja attraktiva avfalls och miljötjänster till nya och befintliga kunder inom framförallt företag och organisationer, men även till fastighets- och bostadsrättsföreningar. Rollen innebär en kombination av nykundsbearbetning och förvaltning av nuvarande kunder, där du till en början kommer att lägga stort fokus på att bearbeta och vidareutveckla det nuvarande distriktet i Växjö. Företaget strävar efter att ha långvariga kundrelationer vilket innebär en kundvårdande roll samtidigt som du arbetar med merförsäljning. Som säljare på PreZero kommer du att ha ett nära samarbete med andra regionala säljare och avdelningar.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper* Något års erfarenhet av produkt- och/eller tjänsteförsäljning
* B-körkort
* God datorvana, speciellt från Officepaketet. Erfarenhet av CRM-system är dessutom meriterande.
* Tekniskt intresse är meriterande
* Branschkunskap /branscherfarenhet är starkt meriterande
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Utöver ovan nämnda krav så brinner du för försäljning och att skapa långsiktiga relationer. Du arbetar på ett strukturerat sätt vilket gör att du alltid levererar ett bra resultat. Som person är du är målmedveten och gillar att se tydliga resultat av ditt arbete. Din drivkraft ligger i att nå dina mål genom att ha en hög aktivitet. Du är serviceminded och du trivs med att arbeta nära affären och kunden. I rollen arbetar du tätt ihop med företagets avdelningar, därför är det viktigt att du gillar att arbeta med andra. Avslutningsvis förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.
Start: Omgående med hänsyn till viss uppsägningstid
Plats: Växjö med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:säljare, account manager, Växjö, heltid, försäljning, nykundsbearbetning, distriktssäljare
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.