Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Project Manager till TimberTec

Publiceringsdatum
05 februari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en erfaren projektledare som söker nya utmaningar? Trivs du att arbeta i en kundnära roll? Vill du dessutom vara en del av ett snabbt växande nordiskt team där du får möjlighet att påverka företagets tillväxtresa? Timbertec uppmuntrar och värdesätter dina idéer och du kan vara stolt över att ditt arbete har en positiv miljöpåverkan. Här blir du en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Arbetsuppgifter

Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
- Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
- Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
- Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
- Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
* B-körkort
* Erfarenhet från träindustrin är meriterande
* Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 april 2024 (38 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.