Avdelningschef till stab/analys-teamet på Visma Spcs i Växjö

Avdelningschef till stab/analys-teamet på Visma Spcs i Växjö

Vi söker en prestigelös, engagerad och serviceorienterad ledare till vår supportenhet, Customer Success i Växjö.

VAD GÖR VISMA SPCS?
Sedan starten för över 30 år sedan har vi arbetat nära landets småföretagare och redovisningsbyråer. Det har gett oss en fantastisk insyn i hur det är att driva eget. Det har också lärt oss en hel del om vad som behövs för att lyckas med livet som företagare. Idag använder fler än 170 000 småföretag våra program och tjänster. Dessutom har flertalet av Sveriges redovisningsbyråer program från Visma Spcs och större delen av landets gymnasieskolor använder våra program i sin utbildning. Vi hade inte kunnat få ett bättre betyg.

VAD GÖR ENHETEN CUSTOMER SUCCESS?
Supportenheten Customer Success har ansvar för att på bästa sätt ta hand om alla våra kunder. Det gör vi via många olika kanaler, personlig kontakt via telefon, webb-möte och chatt eller hjälp genom till exempel video, forum, chat-robot och traditionella FAQ:s.

Vi jobbar dedikerat med att säkerställa att våra kunder använder sina produkter och tjänster på smartaste sätt och kan optimera sin investering så att dom kan driva sina företag så smidigt som möjligt utan onödig tid på ineffektiva administrativa uppdrag. Vi jobbar för att våra kunder ska trivas och vilja fortsätta vara våra kunder, detta gör vi alla med ett stort hjärta! Våra kunder är våra hjältar.

VAD INNEBÄR ROLLEN?
I rollen som avdelningschef för Customer Success Stab & Analys ansvarar du för de medarbetare som jobbar med verksamhetsstödjande uppdrag. Vad gör dem då undrar du!? Detta gäng(som består av 12 personer) arbetar med uppdrag och initiativ som alla syftar till att optimera enhetens leverans. Det är projektledare, bemanningsplanerare och analytiker. Arbetet fokuserar både på tidigare prestationer och initiativ, såväl som att göra analyser och prognoser som bidrar till verksamhetsutvecklingen framåt. Det är en viktig del av teamets uppdrag att ta fram kvalitativa beslutsunderlag, till allt från dagliga beslut till strategiska ledningsbeslut.

I rollen som ledare är du ansvarig för teamets prestationer och du har givetvis fullt personalansvar. Du arbetar fokuserat med utveckling av både teamet och den enskilde individen. Du har en aktiv roll i analysarbetet och driver tillsammans med dina medarbetare utvecklingen av metoder för analys och verksamhetsutveckling framåt.

Du sätter strategier och processer för optimal hantering av data från olika källor och är även en viktig del i utvecklingen av nuvarande och framtida IT struktur/interna system för enheten Customer Success.

Rollen innebär att man är en del av ledningen för enheten Customer Success och du rapporterar direkt till Head of Customer Success. Tillträde augusti 2019 eller enligt ök.

VEM ÄR DU?
Ledare på Visma Spcs leder med Passion, Mod och Tillit, det gör du med!

Du har förmågan att utveckla andra genom coachning och får energi av att se dina medarbetare utvecklas. Du är grym på att skapa en trygg och förtroendeingivande arbetsatmosfär som främjar medarbetarnas trivsel. Ditt positiva förhållningssätt speglar också av sig i ditt sätt att uppmuntra och själv bidra till nytänk och en positiv anda bland dina kollegor. Du är väl grundad i dig själv med ett tryggt och utvecklat ledarskap som entusiasmerar och engagerar!

För att förstå dina medarbetares vardag och kunna driva ert uppdrag tillsammans på bästa sätt krävs en strukturerad och analytisk förmåga. Du ska gilla att grotta ner dig i detaljer för att förstå helheten och dra slutsater utifrån siffror och annan data. Det, i kombination med ett relationsinriktat förhållningssätt och en förmåga att driva saker framåt är vi övertygade om är nyckeln till framgång i denna rollen.

Du har ett proaktivt och strukturerat arbetssätt samt förmågan att uppmärksamma och identifiera kritiska områden. Du gillar ständiga förbättringar, och öppnar upp för att få input från dina medarbetare som kan bidra till förändring och nya arbetssätt.

Genom din professionella framtoning och attityd ger du din avdelning en tydlig riktningskänsla och motivation att hålla fokus på målen ni ska uppnå. I och med att du är trygg i dig själv, uppmärksammar du andras positiva insatser, men förmedlar också det obekväma när mål och förväntningar inte uppfylls.

Vi vill att du som söker har ledarerfarenhet gärna från en roll inom verksamhetsstyrning, service, försäljning eller support. Du har erfarenhet av att jobba med utveckling av metoder med analys från olika källor.
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Time där - vid ett antal tillfällen i månaden - gör vad du vill för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Känner du igen dig? Vi vill gärna veta mer om dig genom CV och en ansökan där du berättar på vilket sätt du skulle göra skillnad hos oss! Sista ansökningsdag är 2019-03-31. Har du några frågor går det bra att kontakta Malin Hellborgsson malin.hellborgsson@visma.com eller tfn +46702830055
Mer info
Område Växjö
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 mars (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 500 anställda, över 900 000 kunder och en omsättning på 11 389 miljoner norska kronor under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.